A cikk eredetileg laptársunknál, a Privátbankár.hu-n jelent meg.
Ahogy azt tavaly nyári cikkünkben előrejeleztük, a Mészáros Lőrinc résztulajdonában álló Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. már egy ideje azon fáradozik, hogy jelentős tényezővé váljon a hazai biztosítási piacon. Ennek érdekében a korábbi években több alkuszcég felvásárlásával is terjeszkedett. Az egyik ilyen volt az Agenta-Consulting Kft., amelyet tavaly február 19-én HUNBankbiztosítás Közvetítő Kft.-re kereszteltek át. Alig két és fél hónappal később, május elején pedig a Takarék Csoport központi bankja, az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. bejelentette, 25 százalékos részesedést vásárolt a HUNBankbiztosítás Kft.-ben, melyben azt követően a minősített többségi befolyás (75 százalék) a Hungarikumé.
A Takarékbank és a HUNBankbiztosítás Közvetítő most bejelentették, hogy stratégiai partnerséget kötöttek egymással. Közleményük szerint az együttműködésük unikális megközelítést alkalmaz a hazai bankbiztosítási piacon: az egy bank - egy biztosító együttműködésével megvalósuló modell helyett az egy bank - több biztosító értékesítési modellt vezették be, amely lehetőséget teremt arra, hogy a Takarékbank ügyfelei akár a biztosítási piac számos szereplőjének kínálatából választhassák ki az igényeiknek legjobban megfelelő biztosítási terméket, kihasználva a banki és biztosítói termékek egymáshoz kapcsolódó kölcsönös szerepét.
A közös munka megkezdését kétéves előkészítő munka előzte meg. A Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. tulajdonát képező HUNBankbiztosítás Közvetítő Kft. szakmai stábja részletesen feltérképezte a hazai piacon már működő bankbiztosítási modelleket, és tapasztalataikra alapozva egy olyan modellt dolgozott ki, amely tevékenység középpontjában a különböző élethelyzettel rendelkező Takarékbank Zrt ügyfelei állnak.
„Az elmúlt években az egyes takarékszövetkezetek számos céggel, eltérő biztosítási partnerekkel dolgoztak együtt. A fúziók során át kellett tekinteni a Takarékbank biztosítási stratégiáját, hogy az ügyfeleknek a lehető legszélesebb körű biztosítási ajánlatokat mutassuk be, segítsük őket a biztosítási piacon könnyen eligazodni és a legjobb konstrukciót tudják elfogadni. A banki szektorban elsőként megjelenő új biztosítási értékesítési modellel a vidéki emberekhez is eljuthat a legszélesebb körű termékpaletta - hangsúlyozta Vida József a Takarékbank Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A Takarékbank Zrt. a hazai banki szektor legnagyobb fiókhálózatával rendelkezik, a több mint 700 bankfiókban mintegy 2000 ügyintéző munkatárs, 1,1 millió ügyfelet szolgál ki országos szinten. Egy ilyen mértékű többes ügynöki kiszolgálására történő felkészülés, igen komoly és összetett háttérmunkát igényelt.
„A társaságok között fennálló szoros partneri együttműködés keretében már az első lépésektől kezdve kiemelt figyelmet fordítottunk a bankfiókhálózatban dolgozók biztosítási ismereteinek fejlesztésére, és a kötelezően előírt képzés mellett, egy speciális oktatási programot dolgoztunk ki a biztosításiközvetítő munkatársak részére. A hazai bankbiztosítási piacon újszerűnek számító képzési rendszer keretében a HUNBankbiztosítási Kft. értékesítés támogató munkatársai regionális központokra bontva tartanak személyes és online képzéseket a professzionális szintű biztosítási ismeretek elsajátítása érdekében” – hangsúlyozta az együttműködésről Keszthelyi Erik a Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. társtulajdonosa és ügyvezető igazgatója.
A biztosítók - ügyfelek érdekében tett - versenyeztetése, kimondottan fontos és előnyös lehet a meglévő és leendő ügyfelek számára. Az ügyfelek széles körű biztosítási igényeinek lefedése érdekében a Takarékbank Zrt-nek több ponton változtatnia kellett az eddigi értékesítési gyakorlatához képest, de nagy átalakításra nem volt szükség, hiszen a biztosításközvetítés és az ahhoz kapcsolódó háttérfolyamatok, eddig is jól működtek.
A két társaság elkötelezett a hosszútávú és sikeres üzleti együttműködés felépítése mellett. A bankbiztosítási piacon újdonságnak számító modellt az ügyfelek még magasabb szinten történő kiszolgálása érdekében, a jövőben további innovatív szolgáltatásokkal és papírmentes folyamatokkal kívánják támogatni.