4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ahogy azt sejteni lehetett, a képernyőre visszatérő A mi kis falunk remek számokat hozott. A labdarúgó válogatott meccsek is sok nézőt érdekeltek.

Szombaton tért vissza az RTL Klub egyik legnépszerűbb sorozata, A mi kis falunk, és a nézettségi adatok alapján azt mondhatjuk, hogy ez diadalmenetben történt meg. A hét legnézettebb műsora ugyanis mind a kereskedelmileg fontos 18-49-es korcsoportban, mind pedig a teljes népességben az RTL Klub sorozata lett. Utóbbi csoportban 1 millió feletti nézőszámot ért el a műsor, ami igen erősnek mondható, igaz ugyan ez nem jelent rekordot, volt már ennél erősebb a nézettsége korábban. Lehetnek meglepetések, de talán nem nagy bátorság kijelenteni, hogy a következő hetekben a ranglista élén bérelt helyet lesz A mi kis falunknak.

Ami a falusi témát illeti, az RTL Klub másik ilyen környezetben játszódó története, a Drága örökösök is nagy közönségkedvencnek számít. A nézettségi lista második helyére ez a sorozat került.

Tévé elé ül a magyar, ha jó focit láthat (Fotó: MTI - Koszticsák Szilárd)
Tévé elé ül a magyar, ha jó focit láthat (Fotó: MTI - Koszticsák Szilárd)

A képzeletbeli dobogó harmadik fokára viszont a különböző korcsoportok között más-más műsor került. A teljes népesség esetén a Fókusz, míg a kereskedelmi célcsoportban a Magyarország-Horvátország válogatott labdarúgó mérkőzés. Ugyan a válogatott meccseket rendre viszonylag sok néző követi, és itthon a világbajnokságon ezüstérmes déli szomszédunk is népszerű, az eredmény ennek ellenére kicsit meglepő volt. A néhány nappal korábbi, Szlovákia elleni találkozó ugyanis kedvezőtlenül alakult, hiszen 2-0-ra kikapott a magyar csapat. Ezután azt lehetett várni, hogy a sokkal rosszabb esélyekkel kecsegtető horvátok elleni mérkőzésre a Szlovákia elleninél kevesebben lesznek kíváncsiak, ám végül az eredmények nem igazolták ezt a feltevést. Érdekesség, hogy a horvátok elleni meccset nem csak többen nézték, de az éppen a tévék előtt ülők, vagyis a közönségaránya is erősebb volt, mint a csütörtökön rendezett válogatott meccsnek. A foci közvetítések kapcsán megjegyezhetjük még azt is, hogy mindkét találkozó a top 10-be került a múlt heti nézettségi rangsorban. Ugyanakkor a 18-49 évesek körében mind a csütörtöki, mind a vasárnapi meccs nagyobb érdeklődést váltott ki, mint az idősebbeket is felölelő teljes lakosság körében.



Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök
*/

Ha napi bontásban nézzük a múlt hetet, akkor úgy tűnik beálltak az erőviszonyok a két nagy kereskedelmi tévé között, illetve az RTL egyes programjainak a közönségaránya sem mutatott nagy kilengést a korábbi számokhoz képest. A Drága örökösök, ahogy fent jeleztük továbbra is erős, de az Exatlonnak köszönhetően a TV2 viszonylag jól tartja a lépést a versenytársával. Az RTL naponta változó késő esti kínálatában a Cápák között (14,6%) továbbra is a legjobb számokat hozza, ezúttal a csatorna átlagos közönségarányát is megközelítette. A keddi krimi, az Alvilág (7,8%) ugyanakkor ennek nagyjából a felét teljesítette, ha a közönségarányt nézzük. Minimálisan javítottak, de nem érte el a 10 százalékos közönségarányt sem a Toplista, sem a Gyertek át…, sem a Doktor Murphy. Utóbbinak ráadásul nem tett jót, hogy a nem túl erősen teljesítő Pénzt vagy éveket helyett az utóbbi időben a Majkával való szakmai szakítása és más botrányai miatt a bulvárlapokban gyakran szereplő Curtisről szóló műsorral kellett a nézőkért megküzdenie. Mind az RTL-es sorozat, mind a TV2 dokumentumfilmje 9 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban.

A 12. héten a hétköznapokon és szombaton az RTL Klub nézettsége volt magasabb 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között), míg vasárnap a TV2 ért el magasabb közönségarányt. Heti átlagban egyébként mindkét csatorna nagyjából az egy héttel korábbi számokat hozta. A 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klubot átlagosan a készülékek előtt ülők 15 százaléka követte, míg a TV2-nél ez az arány 11,2 százalékot tett ki. Ami a kábeltévéket illeti, a F+ 4,1 százalékot ért el, míg a Cool 2,5 százalékra esett vissza. A Viasat3 (1,8% SHR) minimálisan javított, míg ugyanez a közszolgálati Duna TV-nek nem sikerült (0,8% SHR).

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!