4p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Ahogy azt sejteni lehetett, a képernyőre visszatérő A mi kis falunk remek számokat hozott. A labdarúgó válogatott meccsek is sok nézőt érdekeltek.

Szombaton tért vissza az RTL Klub egyik legnépszerűbb sorozata, A mi kis falunk, és a nézettségi adatok alapján azt mondhatjuk, hogy ez diadalmenetben történt meg. A hét legnézettebb műsora ugyanis mind a kereskedelmileg fontos 18-49-es korcsoportban, mind pedig a teljes népességben az RTL Klub sorozata lett. Utóbbi csoportban 1 millió feletti nézőszámot ért el a műsor, ami igen erősnek mondható, igaz ugyan ez nem jelent rekordot, volt már ennél erősebb a nézettsége korábban. Lehetnek meglepetések, de talán nem nagy bátorság kijelenteni, hogy a következő hetekben a ranglista élén bérelt helyet lesz A mi kis falunknak.

Ami a falusi témát illeti, az RTL Klub másik ilyen környezetben játszódó története, a Drága örökösök is nagy közönségkedvencnek számít. A nézettségi lista második helyére ez a sorozat került.

Tévé elé ül a magyar, ha jó focit láthat (Fotó: MTI - Koszticsák Szilárd)
Tévé elé ül a magyar, ha jó focit láthat (Fotó: MTI - Koszticsák Szilárd)

A képzeletbeli dobogó harmadik fokára viszont a különböző korcsoportok között más-más műsor került. A teljes népesség esetén a Fókusz, míg a kereskedelmi célcsoportban a Magyarország-Horvátország válogatott labdarúgó mérkőzés. Ugyan a válogatott meccseket rendre viszonylag sok néző követi, és itthon a világbajnokságon ezüstérmes déli szomszédunk is népszerű, az eredmény ennek ellenére kicsit meglepő volt. A néhány nappal korábbi, Szlovákia elleni találkozó ugyanis kedvezőtlenül alakult, hiszen 2-0-ra kikapott a magyar csapat. Ezután azt lehetett várni, hogy a sokkal rosszabb esélyekkel kecsegtető horvátok elleni mérkőzésre a Szlovákia elleninél kevesebben lesznek kíváncsiak, ám végül az eredmények nem igazolták ezt a feltevést. Érdekesség, hogy a horvátok elleni meccset nem csak többen nézték, de az éppen a tévék előtt ülők, vagyis a közönségaránya is erősebb volt, mint a csütörtökön rendezett válogatott meccsnek. A foci közvetítések kapcsán megjegyezhetjük még azt is, hogy mindkét találkozó a top 10-be került a múlt heti nézettségi rangsorban. Ugyanakkor a 18-49 évesek körében mind a csütörtöki, mind a vasárnapi meccs nagyobb érdeklődést váltott ki, mint az idősebbeket is felölelő teljes lakosság körében.



Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök
*/

Ha napi bontásban nézzük a múlt hetet, akkor úgy tűnik beálltak az erőviszonyok a két nagy kereskedelmi tévé között, illetve az RTL egyes programjainak a közönségaránya sem mutatott nagy kilengést a korábbi számokhoz képest. A Drága örökösök, ahogy fent jeleztük továbbra is erős, de az Exatlonnak köszönhetően a TV2 viszonylag jól tartja a lépést a versenytársával. Az RTL naponta változó késő esti kínálatában a Cápák között (14,6%) továbbra is a legjobb számokat hozza, ezúttal a csatorna átlagos közönségarányát is megközelítette. A keddi krimi, az Alvilág (7,8%) ugyanakkor ennek nagyjából a felét teljesítette, ha a közönségarányt nézzük. Minimálisan javítottak, de nem érte el a 10 százalékos közönségarányt sem a Toplista, sem a Gyertek át…, sem a Doktor Murphy. Utóbbinak ráadásul nem tett jót, hogy a nem túl erősen teljesítő Pénzt vagy éveket helyett az utóbbi időben a Majkával való szakmai szakítása és más botrányai miatt a bulvárlapokban gyakran szereplő Curtisről szóló műsorral kellett a nézőkért megküzdenie. Mind az RTL-es sorozat, mind a TV2 dokumentumfilmje 9 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban.

A 12. héten a hétköznapokon és szombaton az RTL Klub nézettsége volt magasabb 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között), míg vasárnap a TV2 ért el magasabb közönségarányt. Heti átlagban egyébként mindkét csatorna nagyjából az egy héttel korábbi számokat hozta. A 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klubot átlagosan a készülékek előtt ülők 15 százaléka követte, míg a TV2-nél ez az arány 11,2 százalékot tett ki. Ami a kábeltévéket illeti, a F+ 4,1 százalékot ért el, míg a Cool 2,5 százalékra esett vissza. A Viasat3 (1,8% SHR) minimálisan javított, míg ugyanez a közszolgálati Duna TV-nek nem sikerült (0,8% SHR).

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!