2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

74 százalékos üzletrésszel szálltak be a közösségi közlekedésbe.

A Gazdasági Versenyhivatal honlapján megjelent tájékoztatás szerint a magyar olajtársaság egyik érdekeltsége, a MOL E-mobilitás Vagyonkezelő Kft. 74 százalékos tulajdonrészt szerzett - az alaptőke ekkora hányadát vásárolta meg - a közösségi közlekedési piacon aktív ITK Holding Zrt.-ben.

Beléptek a közösségi közlekedési piacra
Beléptek a közösségi közlekedési piacra

A társaságok a versenyhivatalhoz fordultak jóváhagyásért, összefonódás-bejelentési közelezettségüknek eleget téve, mivel az ITK a közösségi közlekedési piacon meghatározó szereplő. A bejelentés érkeztetési dátuma augusztus 27.

Maga a tranzakció nem volt titok, a MOL nyáron közleményben tudatta, hogy többségi részesedést szerzett az ITK-ban, de a tényleges arányok most derültek ki. A GVH jóváhagyása esetén a MOL E-mobilitás Vagyonkezelő Kft. 74 százalékán túli 26 százalék az ITK Invest Tanácsadó kft. tulajdonában marad.

Az ITK Holding fő tevékenysége a közösségi közlekedésben részt vevő autóbuszok üzemeltetése és karbantartása. Jelenleg Debrecenben és Budapesten szolgáltatnak. A MOL szerint a lépés jól illeszkedik a társaság 2030-as mobilitási stratégiájába. Közölték továbbá, hogy a MOL biztosítani tudja az ITK Holding növekedési stratégiájához szükséges növekedési forrásokat. multinacionális hátteret és stabilitást.

Az ITK projektjei közül kiemelendő a német Daimler magyarországi leányvállalatával közösen kifejlesztett Reform 500 LE elnevezésű elővárosi autóbusz, melynek prototípusát 2017-ben mutatták be Debrecenben.

Az ITK Holding tavaly 432,6 millió forint nettó árbevételt ért el az értékesítései után. Adózás előtti eredménye 5,2 millió forint volt, ami szerénynek tűnik iparági mércével. A cég jegyzett tőkéje az idén június 18-i állapot szerint 290 millió forint volt: ebből kiindulva a 74 százalékos tulajdonrészért 214,6 millió forintot fizethetett a MOL E-mobilitási Vagyonkezelő Kft.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!