2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

74 százalékos üzletrésszel szálltak be a közösségi közlekedésbe.

A Gazdasági Versenyhivatal honlapján megjelent tájékoztatás szerint a magyar olajtársaság egyik érdekeltsége, a MOL E-mobilitás Vagyonkezelő Kft. 74 százalékos tulajdonrészt szerzett - az alaptőke ekkora hányadát vásárolta meg - a közösségi közlekedési piacon aktív ITK Holding Zrt.-ben.

Beléptek a közösségi közlekedési piacra
Beléptek a közösségi közlekedési piacra

A társaságok a versenyhivatalhoz fordultak jóváhagyásért, összefonódás-bejelentési közelezettségüknek eleget téve, mivel az ITK a közösségi közlekedési piacon meghatározó szereplő. A bejelentés érkeztetési dátuma augusztus 27.

Maga a tranzakció nem volt titok, a MOL nyáron közleményben tudatta, hogy többségi részesedést szerzett az ITK-ban, de a tényleges arányok most derültek ki. A GVH jóváhagyása esetén a MOL E-mobilitás Vagyonkezelő Kft. 74 százalékán túli 26 százalék az ITK Invest Tanácsadó kft. tulajdonában marad.

Az ITK Holding fő tevékenysége a közösségi közlekedésben részt vevő autóbuszok üzemeltetése és karbantartása. Jelenleg Debrecenben és Budapesten szolgáltatnak. A MOL szerint a lépés jól illeszkedik a társaság 2030-as mobilitási stratégiájába. Közölték továbbá, hogy a MOL biztosítani tudja az ITK Holding növekedési stratégiájához szükséges növekedési forrásokat. multinacionális hátteret és stabilitást.

Az ITK projektjei közül kiemelendő a német Daimler magyarországi leányvállalatával közösen kifejlesztett Reform 500 LE elnevezésű elővárosi autóbusz, melynek prototípusát 2017-ben mutatták be Debrecenben.

Az ITK Holding tavaly 432,6 millió forint nettó árbevételt ért el az értékesítései után. Adózás előtti eredménye 5,2 millió forint volt, ami szerénynek tűnik iparági mércével. A cég jegyzett tőkéje az idén június 18-i állapot szerint 290 millió forint volt: ebből kiindulva a 74 százalékos tulajdonrészért 214,6 millió forintot fizethetett a MOL E-mobilitási Vagyonkezelő Kft.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!