4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szülők a tartós élelmiszerek mellett a babáknak való fogyasztási cikkeket is elkezdték felhalmozni. Egy babás webshop forgalma 24 óra alatt 500 százalékkal ugrott meg, a legnagyobb sláger a pelenka és a bébitápszer mellett a védőmaszk volt. Más webshopokon a fertőtlenítők, érintés nélküli lázmérők forgalma ugrott meg úgy, hogy teljesen lemerültek a készletek.

Egyre jobban tartanak az emberek a koronavírus hazai megjelenésétől, a héten megkezdődött az ilyenkor szokásos tartósélelmiszer-felhalmozás is. Hogy az élelmiszerboltokat mennyire rabolják le a pánikvásárlók, arról megoszlanak a vélemények: a kereskedelmi szövetség szerint nem jelentős a forgalomnövekedés, a CBA és saját tapasztalataink szerint viszont igen.

A liszt-olaj-kenyér szentháromságon túl most első látásra meglepő árucikkek intenzív felhalmozása is megkezdődött:

tömegesen rendelik az emberek a pelenkát és a bébiételt.

Az ország legnépszerűbb baba-mama webshopja, a pelenka.hu legalábbis szerdáról csütörtökre 500 százalékos forgalomnövekedést regisztrált az említett termékkategóriákban. De nem csak ezeket kapkodják el az emberek. Csereklei Zoltán kereskedelmi igazgató érdeklődésünkre elmondta, hogy webshopuk a járványveszély miatt elkezdett kézfertőtlenítőket és védőmaszkokat is árusítani, melyek szintén slágertermékké váltak, mert ezek a cikkek a patikákban már jellemzően elfogytak.

Mivel nekik ezekből a termékekből volt még raktáron, nem csak a vásárlók veszik tőlük, de viszonteladók és gyógyszertárak is tőlük szerzik be őket, mert ezek jellemzően kínai gyártású cikkek, az importjuk pedig most a fennálló vírushelyzet miatt szünetel. A maszkhiány a legégetőbb, Csereklei szerint azokat több helyütt akár tízszeres áron is árulják.

A védőmaszkok korlátozott hozzáférhetősége miatt a cégtulajdonos rendkívüli indulatokat tapasztalt, előfordult, hogy az emberek üvöltözni kezdtek egymással a gyógyszertárakban a maszkok utáni taposásban, és egyik esetben verekedéssé is fajult a dolog, rendőrt kellett hívni, magyarázta Csereklei.

A vásárlások száma mellett a kosárérték is megnőtt a pelenka.hu-n, mégpedig a duplájára. Maszkokból például náluk egyszerre 10-20 darabokat rendelnek az emberek, tehát valóban felhalmozás folyik.

Szintén a forgalom megugrásáról számolt be a Baba Mama Webáruház. Fekete Nikoletta cégvezető elmondása szerint a fertőtlenítő sprayből és az antiallergén/lebomló tisztítókendőkből, valamint a baba törlőkendőből kimagaslóan többet vittek a vásárlók, az eddigi rendelésekhez mérten a dupláját. Összességében azonban náluk a kosarak termék-összetétele és értéke nagyjából változatlan maradt, ami alapján itt felhalmozásról még nem beszélhetünk, illetve a fertőtlenítők sem egyik napról a másikra lettek keresettebbek, ezeket már januárban elkezdték jobban vásárolni. Ez a webshop bébiételek forgalmazásával nem foglalkozik, pelenkáéval igen, ám abból nem kezdett el több fogyni. A február hagyományosan gyengébb forgalmú hónap szokott lenni, idén viszont hozza a december szintjét, amin kicsit a cég is meglepődött, fűzi hozzá Fekete.

A BabaMarketnél két termékkategóriában láttak megugró forgalmat a múlt hét közepe óta. Az egyik termékkör az infra lázmérők, hőmérők a másik pedig a fertőtlenítők. Sági Sándor ügyvezető elmondása szerint az érintés nélküli lázmérőknél mind a saját készletünk, mind pedig az importőr cég készlete teljese lemerült. A webshop fertőtlenítő-készletei is hiányosak jelenleg. A kereslet viszont nem csappan, a vásárlók számos fórumon próbálnak érdeklődni a várható utánpótlásról, mondta Sági.

Van olyan bababolt is, amelyet egyelőre teljesen érintetlenül hagy a koronavírus-pánik: a fizikai üzletet is üzemeltető budapesti Babaszafari sem a Váci úti egységében sem a webshopon nem tapasztalt forgalomnövekedést a fenti termékkategóriákban, közölte megkeresésünkre a cég részéről Erdődi Zoltán.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!