3p

A BYD egyre nagyobb szeletet mondhat magáénak a magyar piacon. 

A BYD 2023 októberében jelent meg konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hybrid járműveivel Magyarországon, fejlődése azóta töretlen. Az első teljes évben, 2024-ben már 1548 személy- és kishaszonjárművet értékesítettek, 1,37 százalékos piaci részt hasítva ki. Az idén az első négy hónap pedig 757 jármű eladásával zárult. A kínai márka az elektromos személyautók szegmensében hamar üldözőbe vette a listavezetőt, a magyarországi elektromos piac 21,5 százalékát birtokló Tesla előnye az idén április végére 4 százalékpont alá olvadt, miután a BYD az első négy hónapban 558 eladott elektromos autóval (17,9 százalékos részesedés) több mint megkétszerezte a 2024. január-áprilisi teljesítményét.

A cég az új termékek érkezésétől és a hálózat bővítésének ütemétől függően a tavalyi értékesítési volumen duplázását – vagy akár triplázát is – esélyesnek látja. A márka folyamatosan bővíti értékesítési hálózatát: a tavalyi értékesítés még gyakorlatilag három budapesti kereskedés teljesítménye volt, az idén pedig már 8 város 10 kereskedésében lesznek elérhetők a modellek. Az országos hálózat kiépülése folytatódik – jelezték. A BYD arra épít, hogy az európai piacon nagy az igény az elérhető árú elektromos autókra, ezért három éven belül már a nyolcadik tisztán elektromos hajtású modelljét vezeti be. Jó fogadtatásra számíthat a napokban Európa-szerte bemutatott városi kisautója is, amely hordozza a BYD csúcsszínvonalú akkutechnológiáját.

A Dolpin Surf a kifejezetten elektromos hajtásokhoz tervezett e-Platform 3.0 nevű padlólemezen fut, és a márka lítium-vasfoszfát szerkezetű Blade akkumulátorát használja, amely a hagyományos lítiumionos villanyautó akkumulátoroknál tartósabb és biztonságosabb kialakítású, miközben szerkezete teljesen kobaltmentes. A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD multinacionális csúcstechnológiai vállalat autóipari leányvállalata, az első autógyártó, amely az elektromos átállás jegyében a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította, és 9 egymást követő évben a tölthető személygépkocsi (NEV) eladások élén állt Kínában. A cég több milliárd eurós beruházással autógyárat létesít Szegeden, nemrégiben pedig bejelentette, hogy mintegy százmilliárd forint értékű beruházás keretében Budapestre telepíti európai vállalati és fejlesztési központját. (MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!