7p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Noha az ünnepnapok meg szokták kicsit kavarni a tévés nézettségi sorrendet, ezúttal nem segített a TV2-n, hogy két szabadnappal indult a hét. Sőt, a Ninja Warriornak kifejezetten ártott.

A mögöttünk hagyott héten a október 22-én és 23-án sem volt munkanap, emiatt pedig az RTL Klub részben átrendezte a műsorstruktúráját. A csatorna annyiban alkalmazokodott az ünnepnapokhoz, hogy a Survivort műsoron tartotta, utána viszont a szokásos hétköznapi programok helyett filmeket sugárzott esténként. Ezzel szemben a TV2 nem módosította a kínálatát, ők ugyanis ragaszkodtak hétfőn a Ninja Warrior Hungary, illetve kedden a Legbátrabb páros című sajátgyártású műsorához. Ez azonban inkább az RTL-nek jött be, hétfőn ugyanis a túlélőshow és a Dzsungel könyve kalandfilm verziója simán verte a Ninja Warriort a 18-49-es korcsoportban. Kedden a 19-23 óra közötti időszakban összességében az RTL Klub közönségaránya volt a magasabb, ám akkor legalább a TV2 azzal vigasztalódhatott, hogy a Survivor után az idősávját már megnyerte a Legbátrabb páros.

Ugyanakkor, ha már fent a műsorváltozásról beszéltünk, akkor érdemes megemlíteni, hogy a TV2 azért nem volt teljesen tétlen, előbb egy kisebb cserét hajtottak végre, majd egy komolyabb húzás is következett. Az első során az NCIS premier részei csütörtök helyett keddre kerültek, az eredetileg pedig akkorra tervezett APB - A milliárdos körzet csatornapremier epizódjait pedig csütörtökre tették. Sokkal fontosabb volt viszont, hogy az egyébként nagyon szimpatikus MasterChef Junior már a mögöttünk hagyott szombaton sem került adásban. Ebben szerepet játszott persze az is, hogy a gasztroműsor teljesen esélytelen volt az RTL őszi nagy dobásával az X-Faktorral szemben. Más kérdés, hogy a műsor nézettsége olyan erős, hogy hiába változtatott a TV2, és sugárzott szombat este két erősnek tűnő filmet (A kém illetve a Jack Reacher első részét) ezeknek sem volt semmi esélye. A gyerekkel készített gasztroreality egyébként nem tűnt el teljesen, de mindenképpen parkolópályára került, hiszen a SuperTV2-re tették át, ahol szombatonként 18:50-től látható.

Fogynak a játékosok, fokozódnak az izgalmak a Survivorben (Fotó: RTL Klub)
Fogynak a játékosok, fokozódnak az izgalmak a Survivorben (Fotó: RTL Klub)

Ha már X-Faktor, akkor érdemes megemlíteni, hogy a műsor most is kiugróan magas nézettséggel futott, hiszen 1,35 millió néző követte. Ez hasonlóan magas, mint az egy héttel korábbi szám. Ahogy azt a tehetségkutató kapcsán írtuk, a kereskedelmi tévék esetében ennél magasabb nézettséget nem tudott egy műsor sem produkálni idén. Abszolút rekordról mégsem beszélhetünk, mivel a nyári labdarúgó világbajnoságon a döntő másfél millió feletti nézőszámmal büszklélkedhetett. Az RTL műsora kapcsán egyébként a következő adások nézőszáma és közönségaránya lesz igazán érdekes, hiszen az elmúlt évadok esetén a lúzereket felvonultató válogató után rendre visszaestek a műsor számai és csak a döntőhöz közelítve tértek ismét vissza a nézők a műsorhoz. Most viszont az előző évadnál jobb pozícióból indul az X-Faktor, ráadásul az élő adásokba bejutók között is vannak olyan szereplők, akik vélhetőleg közönségcsalogatók lesznek.

A cikk elején azt jeleztük, hogy az RTL Klub nem jött ki olyan rosszul a két extra szabadnapból, ám ha a Survivor számait nézzük, akkor azt mondhatjuk hogy olyan jól sem. Az RTL-es valóságshow ugyanis szerdától az előző heti számait is túlszárnyalta, és a csatorna átlagát is erősen felfele húzta a közönségarányt tekintve. Igaz, ebben szerepet játszott az is, hogy hétfőn és kedden a TV2 műsorán olyan programok mentek, amelyek kezdetben jobban teljesítettek, míg a hét második felében sugárzott Mit tenne a gyereked, a Sztárok és párok vagy a pénteki Csak show és más semmi eleve gyengébb ellenfélnek számítottak. Ráadásul az utolsó munkanapon egy fontos tévés évforduló is volt, akkor ünnepelte ugyanis indulásának 20. évfordulóját a Barátok közt. A jubileumra jóval nagyobb adag, másfél órányi szappanoperát kaptak a rajongók pénteken. Ez pedig be is jött, hiszen a születésnapi epizódok a szokásos részeknél sokkal jobban teljesítettak. A pénteki második epizód például a 18-49-es korosztálynál a múlt héten a második legnézettebb tartalma lett.

Mondhatnánk ezek után, hogy az RTL számára november közepétől a Survivor búcsúja után izgalmas időszak jön, de a korábbi tapasztalatok ezt nem igazolják, a csatorna gasztrovetélkedője ugyanis rendre jó számokat szokott hozni. November 12-től kezdődik a séfek csatája az RTL Klubon, a Konyhafőnök VIP legújabb évadában lesz egy csavar, a két Michelin-csillagos séf, Sárközi Ákos és Rácz Jenő is összecsapnak egymással, és ezúttal csapatot választva ők is megküzdenek a győzelemért. Hírességek közül válogatják ki azokat a versenyzőket, akikkel dolgozni szeretnének. A mérleg nyelve pedig az eddig is zsűritagként közreműködő Fördős Zé lesz.

A napokban ráadásul más terveiről is beszámolt az RTL Klub. A Big Picture televíziós szakmai konferencián jelentette be Kolosi Péter az RTL Magyarország programigazgatója és vezérigazható-helyettese, hogy mikre számíthatnak a nézők. Két új saját gyártású hetente jelentkező sorozat, egy vadonatúj napi sorozat, nemzetközileg is sikeres üzleti reality, amerikai sikerszériák, számos magyar mozisiker televíziós premierje és természetesen visszatérő közönségkedvencek – többek között ezekkel is várja 2019-ben nézőit az RTL Klub.

Ezúttal a séfek is főzni fognak a Konyhafőnök VIP-ben (Fotó: RTL Klub)
Ezúttal a séfek is főzni fognak a Konyhafőnök VIP-ben (Fotó: RTL Klub)

Alvilág címmel készít sorozatot a Liza, a rókatündér és az X – a rendszerből törölve rendezője Ujj Mészáros Károly. A holland formátumon alapuló krimi-thriller főszereplője Balsai Móni lesz. A sikeres művészházaspár új produkciójában egy női maffiafőnök izgalmas életébe nyerhetünk bepillantást. A másik heti sorozat az RTL Klub első, saját ötleten alapú és saját fejlesztésű fikciós alkotása. A Mellékhatás címet viselő széria megálmodója és kreatív producere Herman Péter, forgatókönyvírója Gasztonyi Kálmán, rendezője Kovács Dániel Richárd, a főszerepeket Nagy Zsolt, Adorjáni Bálint, Tenki Réka, Borbély Alexandra és Sztarenki Dóra alakítja.

2019-ben egy vadonatúj napi sorozat is indul az RTL Klubon. A Drága örökösök címet viselő, humorban bővelkedő, de drámai fordulatokat sem nélkülöző napi sorozat főszerepeiben olyan színészek láthatóak, mint Koltai Róbert, Bede-Fazekas Szabolcs, Hajdu Steve, Erdélyi Tímea és Kovács Lehel. A 2019-es év egyik kiemelt új műsora a Dragon’s Den című üzleti reality lesz az RTL Klubon. A műsor olyan embereket mutat be, akik meg vannak arról győződve, hogy ötletük, termékük vagy fejlesztésük annyira eredeti, hogy az mindenképpen sikeres lesz – erről azonban meg kell győzniük egy üzletemberekből álló szakértő zsűrit is, hogy befektetőként támogassák ötletüket.

Az új, saját gyártású sorozatok mellett új évaddal tér vissza a közönségkedvenc: A mi kis falunk is, és folytatódik az idei év másik nagy sikere, A Tanár. Második évadával folytatódik a rendkívül népszerű Doktor Murphy, és érkezik a God Friended Me, a Whiskey Cavalier, valamint a Take Two című vadonatúj amerikai sorozat is.

 

 

 


A 43. heti számokat összefoglalva, azt láthattuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben immár szokás szerint hat estét az RTL Klub, egyet pedig a TV2 nyert meg a kereskedelmi célcsoportban. Stabilizálni tudta közönségarányát az RTL, és ismét 16 százalék feletti közönségarányt értek el (16,5% SHR). A TV2 minimálisan javított, ezúttal a főműsoridőben a tévé előtt ülők 9,4 százaléka nézte átlagosan a csatornát. Nagyon a sarkára lépett viszont a csatornának a F+, hiszen 7,6 százalékos közönségarányt értek el. Stagnált a Cool (3,4% SHR) közönségaránya, miközben a Viasat3 kismértékben (2,5% SHR) javított. A Duna TV (0,9% SHR) ismét az egy százalékos lélketani szint alá csúszott.

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!