2p

A Magyar Közlekedési Klub szerint a Veszprém-Ajka szakaszt kétszer is felújították az elmúlt években, most mégis bedőlt.

„Miközben szorgosan tervezgeti a minisztérium a világ minden pénzét autópályákra és töküres hidakra költeni (hiszen szerintük ezt várják el a választók), a vasút szétesése folytatódik” – így kommentálta a Magyar Közlekedési Klub (MKK) közösségi oldalán a MÁV kedd esti bejelentését, miszerint szerdától mintegy fél évig szünetel a vasúti forgalom a Veszprém-Ajka szakaszon a Szentgál–Városlőd-Kislőd szakasz rossz állapota miatt.

Az MKK emlékeztet: az ország egyik fővonaláról, a 20-as számú Székesfehérvár-Szombathely szakaszról van szó.

„Nem egy szétesés határán egyensúlyozó mellékvonalról derült ki, hogy immár veszélyes szintre süllyedt műszakilag, hanem egy nemzetközi fővonalról, ahol – normális esetben – IC-k és tehervonatok járnak.”

Veszprém, végállomás
Veszprém, végállomás
Fotó: MÁV

Az MKK szerint legalább fél éve ismert a probléma, ami miatt „a teherforgalom le is volt tiltva, és a személyvonatok is 10-es lassújel mellett zötyögtek át az érintett szakaszon”.

A szervezet állítása szerint „2018-ban és 2022-ben is egész nyáron (!) zárva volt” az említett szakasz felújítás miatt, most mégis le kellett zárni.

A MÁV kedd esti közleményében azzal indokolta az intézkedést, hogy a rendszeres vágánydiagnosztikai vizsgálatok feltárták: a Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon a csapadékvíz elvezetése nem kielégítő, így a felgyülemlett nedvesség alámossa a pályát. Emiatt a biztonságos közlekedés érdekében már korábban ideiglenes sebességkorlátozást vezettek be itt.

Az elmúlt napok esőzései nyomán végzett vizsgálatok ugyanakkor azt mutatták, hogy a pályaállapot romlása felgyorsult. Emiatt a felújítási munkálatokat „a lehető legrövidebb idő alatt elő kell készíteni és végre kell hajtani”, tette hozzá a MÁV.

A vasúttársaság szerint a szükséges beszerzési eljárásokat már korábban elindították, így már a jövő év legelején megindulhat a felújítás, amely várhatóan fél évig tart majd. A szükséges források a vasúttársaság rendelkezésére állnak.

A felújítás ideje alatt a Veszprém-Ajka szakaszon autóbuszok közlekednek, míg az IC-vonatok Budapest felől Veszprémig, Szombathely és Zalaegerszeg felől pedig Ajkáig járnak majd.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!