2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ez lesz az első fecske a közép-kelet-európai térségben.

Importőri szerződést kötött a luxusautó-gyártó Aston Martin a Gablini csoporttal, amely jövő májusban szalont nyit Magyarországon a brit márka számára. A megállapodást csütörtökön Budapesten írta alá Thomas Kiesele, az Aston Martin európai elnöke és Gablini Gábor, a magyar társaságcsoport alapító-tulajdonosa.

Az aláírás alkalmából tartott sajtótájékoztatón elhangzott: a márkát Magyarországon vezetik be a közép-kelet-európai térségben először, ez a szalon szolgálja majd ki Szlovéniát, Horvátországot, Szerbiát, Bosznia-Hercegovinát és Albániát is. 

Az importőr arra számít, hogy már az első tört évben legalább 15-öt eladnak a James Bond-filmekben ismertséget szerző márkából, és ezt két év alatt megduplázzák. 

A Gablini csoport a tulajdonos tájékoztatása szerint több száz millió forintot fordít az M3-as autópálya mellett elhelyezkedő szalon kialakítására, a jelenleg átépítés alatt lévő 1800 négyzetméteres telephelyen 300 négyzetméteren helyezik majd el az Aston Martin modelljeit. Gablini Gábor jelezte: a luxus szegmensbe lépéssel új kultúrát kell kialakítania a magyar importőrnek. 

A Gablini csoport több mint 30 éve van jelen a magyarországi újautó-kereskedelemben, eddig 5 márkát forgalmazott. A cég jelenleg öt telephellyel rendelkezik Budapesten és vonzáskörzetében, ezek tavaly 2000 autót értékesítettek. A csoport árbevétele 2018-ban elérte a 17 milliárd forintot. 

Thomas Kiesele arról beszélt, hogy az Aston Martin a következő években megújítja a termékportfóliót, 7 új modellel áll elő. A tervek szerint a sportosabb modellek felé mozdulnak el. Kérdésre válaszolva arról tájékoztatott, hogy 2018-ban 1000 Aston Martin autót adtak el, és az idei első fél évben 22 százalékkal bővültek az eladások. 

A Reuters július elején kiadott tudósítása szerint, amelyet az MTI is idézett, a gyártó tavaly összesen 4441 járművet adott el, 26 százalékkal többet a megelőző évinél. Az Aston Martin tavalyi kamat- és adófizetés, valamint amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 20 százalékkal, 247,3 millió fontra nőtt, míg a cég bevétele 25 százalékkal, 1,1 milliárd fontra ugrott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!