2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Forrongnak a vásárlók, azt állítják, jóval több időbe telik feltölteni az új Leaf-et, és nem is akkora a hatótávolsága, mint amekkorát a cég ígért.

Úgy tűnik, félrevezette ügyfeleit a Nissan az új Leaf modellel. Az elektromos autó tulajdonosai arról számolnak be, hogy háromszor annyi időbe telik feltölteni a kocsi akkumulátorát, mint amennyit az autógyártó a honlapján ígér, a jármű hatótávolsága ráadásul nem is éri el a beígért 378 km-t. Az egyre paprikásabb vásárlói hangulatról a BBC írt.

A Nissan elismerte, hogy a töltési idők változóak lehetnek, a nagyobb utazásokra készülő Leaf-tulajok viszont 2,5 órás töltési időről számoltak be, márpedig a cég tavaly azt állította, a gyorstöltőkkel 40 perc alatt fel lehet húzni az akkumulátorokat 80 százalékos töltöttségi szintre, ha a sofőr "mérsékelt vezetési stílussal" hajtja a kocsit. Ezt később 40-60 percre módosították. Az ügyfelek szerint ez csak az első rapid töltésre igaz, a másodiktól már sokkal hosszabban kell várakozni, márpedig nagyobb utazásokkor könnyen szükség lehet gyors újratöltésre.

A félrevezető reklámot ért panaszokat a Nissan azzal próbálta leszerelni, hogy egy útra csak egy rapid töltést terveztek be, arra meg ugye igaz is a tájékoztató időtartam. A másik, amit felhoztak, az volt, hogy a vezetési stílus, és mind külső, mind az akkumulátor belső hőmérséklete hatással van a töltési időre. Ha ugyanis az akkumulátort túlzottan felhevült állapotban akarják a gyorstöltővel tölteni, az biztonsági okból automatikusan visszalassítja a töltési sebességet, megelőzve a további hevülést.



A kocsi hatótávolsága sem azt nyújta a gyakorlatban, amit a hirdetések ígérnek. Az egy töltéssel levezethető 378 kilométeres távolság az egyik ügyfél tapasztalata szerint a valóságban csak 250 kilométer. A Nissan ezt a panaszt azzal védte ki, hogy a 378 kilométeres táv stimmelt az Új Európai Menetciklus (NEDC) alatt mérve, azóta viszont váltottak a Világszerte Harmonizált Könnyű Jármű Teszt Eljárásra (WLTP), és módosították is a hatótávot, mely most már 270 kilométer (mondjuk ez 20-szal még mindig több annál, mint amit a vásárlók a gyakorlatban tapasztaltak).

Az Egyesült Királyság hirdetéseket ellenőrző testülete, az Advertising Standards Authority most azt mérlegeli, megindítsa-e a vizsgálatot az új Nissan Leafek reklámjai ügyében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!