2p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Forrongnak a vásárlók, azt állítják, jóval több időbe telik feltölteni az új Leaf-et, és nem is akkora a hatótávolsága, mint amekkorát a cég ígért.

Úgy tűnik, félrevezette ügyfeleit a Nissan az új Leaf modellel. Az elektromos autó tulajdonosai arról számolnak be, hogy háromszor annyi időbe telik feltölteni a kocsi akkumulátorát, mint amennyit az autógyártó a honlapján ígér, a jármű hatótávolsága ráadásul nem is éri el a beígért 378 km-t. Az egyre paprikásabb vásárlói hangulatról a BBC írt.

A Nissan elismerte, hogy a töltési idők változóak lehetnek, a nagyobb utazásokra készülő Leaf-tulajok viszont 2,5 órás töltési időről számoltak be, márpedig a cég tavaly azt állította, a gyorstöltőkkel 40 perc alatt fel lehet húzni az akkumulátorokat 80 százalékos töltöttségi szintre, ha a sofőr "mérsékelt vezetési stílussal" hajtja a kocsit. Ezt később 40-60 percre módosították. Az ügyfelek szerint ez csak az első rapid töltésre igaz, a másodiktól már sokkal hosszabban kell várakozni, márpedig nagyobb utazásokkor könnyen szükség lehet gyors újratöltésre.

A félrevezető reklámot ért panaszokat a Nissan azzal próbálta leszerelni, hogy egy útra csak egy rapid töltést terveztek be, arra meg ugye igaz is a tájékoztató időtartam. A másik, amit felhoztak, az volt, hogy a vezetési stílus, és mind külső, mind az akkumulátor belső hőmérséklete hatással van a töltési időre. Ha ugyanis az akkumulátort túlzottan felhevült állapotban akarják a gyorstöltővel tölteni, az biztonsági okból automatikusan visszalassítja a töltési sebességet, megelőzve a további hevülést.



A kocsi hatótávolsága sem azt nyújta a gyakorlatban, amit a hirdetések ígérnek. Az egy töltéssel levezethető 378 kilométeres távolság az egyik ügyfél tapasztalata szerint a valóságban csak 250 kilométer. A Nissan ezt a panaszt azzal védte ki, hogy a 378 kilométeres táv stimmelt az Új Európai Menetciklus (NEDC) alatt mérve, azóta viszont váltottak a Világszerte Harmonizált Könnyű Jármű Teszt Eljárásra (WLTP), és módosították is a hatótávot, mely most már 270 kilométer (mondjuk ez 20-szal még mindig több annál, mint amit a vásárlók a gyakorlatban tapasztaltak).

Az Egyesült Királyság hirdetéseket ellenőrző testülete, az Advertising Standards Authority most azt mérlegeli, megindítsa-e a vizsgálatot az új Nissan Leafek reklámjai ügyében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!