2018. július 2. 12:41
mfor.hu

Forrongnak a vásárlók, azt állítják, jóval több időbe telik feltölteni az új Leaf-et, és nem is akkora a hatótávolsága, mint amekkorát a cég ígért.

Úgy tűnik, félrevezette ügyfeleit a Nissan az új Leaf modellel. Az elektromos autó tulajdonosai arról számolnak be, hogy háromszor annyi időbe telik feltölteni a kocsi akkumulátorát, mint amennyit az autógyártó a honlapján ígér, a jármű hatótávolsága ráadásul nem is éri el a beígért 378 km-t. Az egyre paprikásabb vásárlói hangulatról a BBC írt.

A Nissan elismerte, hogy a töltési idők változóak lehetnek, a nagyobb utazásokra készülő Leaf-tulajok viszont 2,5 órás töltési időről számoltak be, márpedig a cég tavaly azt állította, a gyorstöltőkkel 40 perc alatt fel lehet húzni az akkumulátorokat 80 százalékos töltöttségi szintre, ha a sofőr "mérsékelt vezetési stílussal" hajtja a kocsit. Ezt később 40-60 percre módosították. Az ügyfelek szerint ez csak az első rapid töltésre igaz, a másodiktól már sokkal hosszabban kell várakozni, márpedig nagyobb utazásokkor könnyen szükség lehet gyors újratöltésre.

A félrevezető reklámot ért panaszokat a Nissan azzal próbálta leszerelni, hogy egy útra csak egy rapid töltést terveztek be, arra meg ugye igaz is a tájékoztató időtartam. A másik, amit felhoztak, az volt, hogy a vezetési stílus, és mind külső, mind az akkumulátor belső hőmérséklete hatással van a töltési időre. Ha ugyanis az akkumulátort túlzottan felhevült állapotban akarják a gyorstöltővel tölteni, az biztonsági okból automatikusan visszalassítja a töltési sebességet, megelőzve a további hevülést.



A kocsi hatótávolsága sem azt nyújta a gyakorlatban, amit a hirdetések ígérnek. Az egy töltéssel levezethető 378 kilométeres távolság az egyik ügyfél tapasztalata szerint a valóságban csak 250 kilométer. A Nissan ezt a panaszt azzal védte ki, hogy a 378 kilométeres táv stimmelt az Új Európai Menetciklus (NEDC) alatt mérve, azóta viszont váltottak a Világszerte Harmonizált Könnyű Jármű Teszt Eljárásra (WLTP), és módosították is a hatótávot, mely most már 270 kilométer (mondjuk ez 20-szal még mindig több annál, mint amit a vásárlók a gyakorlatban tapasztaltak).

Az Egyesült Királyság hirdetéseket ellenőrző testülete, az Advertising Standards Authority most azt mérlegeli, megindítsa-e a vizsgálatot az új Nissan Leafek reklámjai ügyében.