Nagyon megerősödött az állami reklámprojektek terén Balásy Gyula, és ezt Kuna Tibor és Csetényi Csaba biznisze bánja, derül ki a K-Monitor friss összesítéséből. A lap a Nemzeti Kommunikációs Hivatal értesítőben lejött 2018 január-márciusi hirdetménycsomagját nézte át. Az NKOH itt különböző állami szerveknek, hivataloknak, állami vállalatoknak folytat le a kommunikációs tendereket úgy, hogy egy korábbi szerződésben már kiválasztott három cégcsoportot, akik aztán minden egyes munkáért külön "versenyeznek". Az év eleji taposást toronymagasan Balásy két cége, a New Land Media és a Lounge Design nyerte meg, melyek
a december vége és május vége közti időszak összesen 11,4 milliárd forintos különböző munkáinak 84%-át nyerték el.
Kuna érdekeltségei, a Young&Partners, a Trinity és a Sprint Nyomda 15,4 százalékkal kellett, hogy megelégedjenek, Csetényi Network360-ának és Affiliate Networkjének pedig mindössze egy 0,5 százaléknyi kavics jutott a pénzhegyből.
Forintosítva a leosztás a következőképpen fest:
- Balásy-érdekeltségek - 9,6 milliárd forint
- Kuna-érdekeltségek - 1,7 milliárd forint
- Csetényi-érdekeltségek - 57 millió forint
A Rogán-szomszéd Csetényi visszaszorulása már régebb óta érződik, de most lett igazán látványos. A K-Monitor szerint az ő cégei most már csak arra kellenek, hogy a projektekben az indulásukkal fenntartsák a verseny látszatát. Mellesleg Kuna hanyatlása sem új fordulat, de ő azért még tartja magát.