Az Auka mobilfizetési megoldása forradalmasította a fizetési módszereket Skandináviában. A norvég mobilfizetési rendszerek úttörője öt érvet sorol fel azzal kapcsolatban, hogy a mobilfizetés térnyerése miért elkerülhetetlen.
1. A mobilod mindig a zsebedben van
Az emberek sohasem felejtik magukkal vinni a mobiljukat. Annak ébresztőjére kelnek, folyamatosan figyelik barátaik üzeneteit, és állandóan ellenőrzik munkahelyi e-mailjeiket. Minek hordjanak akkor még egy kártyákkal tömött tárcát is?
2. A mobilfizetési rendszerek sokkal többet tudnak, mint a kártyák
Az igazán jó mobilfizetési rendszerek rengeteg mindent tudnak – és nem csak fizetni lehet velük. Hozzáférsz velük a bankszámládhoz, és ugyanazt az egy appot használva utalhatsz vagy válthatsz devizát. Ez persze csak az alap: ennél sokkal több banki és személyes információt és szolgáltatást nyújtanak – és mindezt azonnal.
3. Nem kell többet aggódnod, hogy félreütsz egy bankszámlaszámot, vagy hogy ellopják a hitelkártyád adatait
Egyre többet vásárolunk az interneten – és minden alkalommal kártyaszámunk beírásával pocsékolunk el egy csomó időt. A legtöbben ugyanis nem bízunk a technológiában – és nem merjük elmenteni ezeket az adatokat. Mindez sokkal egyszerűbb, és főleg biztonságosabb az okostelefonodon, ráadásul nem kell újra és újra beütögetned a kártyaszámodat.
4. A szolgáltatások összekapcsolhatók
Ha megfelelő taxi-appot használsz, automatikusan fizethetsz már a rendeléseden keresztül, és nem kell a fuvar végén a pin-kódoddal bénázni, miközben feltartjátok a város forgalmát (ha egyáltalán elfogadják a kártyát). A menőbb kajaküldő cégek is mobilfizetési applikációkon keresztül működnek – kiválasztod a menüt, fizetsz az applikációval, és már jön is a futár. A nagy divatmárkák is egyre-másra indítják ügyfélélmény-fokozó szolgáltatásaikat: egy applikáción belül kiválaszthatod az összeillő cuccokat, fizetsz, és hamarosan már viselheted is az új ruhákat. A mobilfizetési rendszerek sokkal többet nyújtanak, mint a közvetlen fizetés a bankszámládról – a szolgáltatók rengeteg fizetési helyzetre nyújtanak megoldást.
5. A bankok és a kereskedők is profitálnak
A mobilfizetések nemcsak azért aratnak sikert, mert a fogyasztók szeretik a kényelmet, hanem azért is, mert a bankoknak és a kereskedőknek is számos előnyt nyújt, ha helyesen alkalmazzák őket. Például a bankok az applikációk felhasználói adataira alapozva éppen akkor és ott ajánlhatnak fel kockázatmentes folyószámlahiteleket, amikor szükséged lesz rá. Az éttermek pedig egyszerűen kezelhetik azt a rémesen kínos helyzetet, amikor nagyobb csoportok közös fogyasztás után egyenként akarnak fizetni.
„Mindez már nem science-fiction, hanem a világ bizonyos részein maga a valóság. A skandináv országokban a lakosság hetven százaléka használ mobilfizetést, Kínában pedig az ilyen típusú tranzakciók volumene tavaly már 12.000 milliárd dollárt tett ki – ez a magyar bruttó hazai termék (GDP) százszorosa” – emeli ki Daniel Döderlein, akinek Auka nevű cége már magyar bankok számára is kínál mobilfizetési megoldásokat.