3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Januárban lesz egy éves a One, de a márkát már nyár végén többen említették a piackutatóknak, mint a korábbi Digit, vagy a Vodafone-t. Néhány hónap alatt 35 százalékkal növelték a vezetékes internetszolgáltatásuk értékesítését, és hamarosan bevezetnék az 5,5G-t.

Évfordulós sajtótájékoztatót tartott a One Magyarország. A márkát tavaly november elején mutatták be, a szolgáltatás pedig januártól működik ezen a néven.

Az első év eredményei között szerepel, hogy a szolgáltatásuk ma már a magyar háztartások többségében (54 százalékában) elérhető, amellyel a Yettel 27 százalékos, illetve a Telekom 65 százalékos lefedettsége között helyezkednek el a piacon. Összesen 6,4 millió lakossági előfizetést kezelnek, ezek közül 3,6 millió helyhez kötött, 2,8 millió pedig mobil előfizetés.

A One 1,6 millió tévé-előfizetővel ezen a téren piacvezető, a vezetékes internet-szolgáltatásoknál és a mobil szolgáltatásoknál a második helyet foglalja el. Utóbbi területen nagyobb különbséget kell lefaragni.„Tíz hónap alatt megfogható közelségbe került a piacvezető pozíció, különösen a vezetékes internet-szolgáltatás terén” – mondta Hunyady Beatrix, a cég lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese. A vezérigazgató, Bányai Tamás hozzátette: az előfizetők jelenlegi számában még nem szerepelnek a PR-Telecom ügyfelei, amely a 4iG tulajdonában van. „A DirectOne műholdas tévé előfizetőit sem tartalmazzák az adatok: ennek a tranzakciónak a lezárása novemberben várható” – tette hozzá.

A mobiloknál még van mit behozni

Az első év marketingkampánya hatásosnak bizonyult a vállaltnál. A több évtizedes háttérrel rendelkező elődmárkáknál (például a Vodafone-nál, vagy a Diginél) már nyár végén többen említették a One-t elsőként. A gigabites internet-szolgáltatásuk értékesítése 35 százalékkal nőtt az elmúlt három hónapban az előző hónapok átlagához viszonyítva. Lapunk kérdésére Hunyady elmondta:

ebben a növekedésben nincsenek benne a korábbi DIGI-, vagy Vodafone-ügyfelek, csak a potenciális versenytársaktól érkezők.

 Szolgáltatásuk ma már a magyar háztartások többségében (54 százalékában) elérhető
Szolgáltatásuk ma már a magyar háztartások többségében (54 százalékában) elérhető
Fotó: Facebook/4iG

A vállalat a mobil szolgáltatások terén szeretné a legnagyobb mértékben növelni az ügyfelei számát. A márka bevezetése (tehát január) óta minden hónapban, mindkét versenytárrsal szemben pozitív volt a számhordozási egyenlegük, és egyedüliként növelték a piacrészüket az elmúlt évben.

Összeálltak a repülők, jön az 5,5G

A One-nak összesen 3600-4000 bázisállomása van Magyarországon, ezek közül 440-et az elmúlt egy évben építettek fel. Emellé 350 nagy kapacitású állomást is telepítettek, és 2028-ig összesen 1000 bázis felépítését vállalták. „A One gigabitképes vezetékes internete 2,5 millió háztartásban elérhető. Az optikai gigabites internettel 60 ezer új háztartást fedtünk le ebben az évben, a hagyományos hibrid-koax hálózatokat pedig 50 ezer háztartásban bővítettük idén” – mondta Szabó István, a cég hálózati technológiáért felelős vezérigazgató-helyettese. Hozzátette: szeretnék bevezetni az 5,5G-t, ami 1 gigabit feletti letöltési sebességet jelent másodpercenként.

A jelenlegi One a korábbi Vodafone Magyarország (és UPC), Digi, Invitech és Antenna Hungária cégekből állt össze. A One márkát tavaly november 6-án mutatták be, az elmúlt egy évet úgy Bányai úgy jellemezte: négy repülőgépet kellett a levegőben szétszedni és újra összerakni. Az új márkacsoportot bonyolítja, hogy a vezetékes infrastruktúrát október 1-től a 2Connect név alatt működtetik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!