2019. április 20. 10:59
MTI

"Információs diverziók" elkövetésével vádolta meg a Reuterst és pert indít a hírügynökség oroszországi tevékenységének leállíttatása érdekében a Rosznyefty állami többségű orosz olajvállalat - közölte online kiadásában pénteken az RBK című orosz gazdasági napilap.

A Rosznyefty reagálását az váltotta ki, hogy a Reuters egy pénteki jelentésében azt állította: Venezuela megtalálta a módját az ellene bevezetett amerikai szankciók megkerülésének és az orosz olajvállalaton keresztül kapja meg az olajeladásaiból származó dollárbevételt.

"Szükségesnek tartjuk, hogy a bűnüldöző szervekhez forduljunk azzal a céllal, hogy vessenek véget az álügynökség jogellenes tevékenységének az Oroszországi Föderáció területén" - idézte a Rosznyefty közleményét az RBK.

Az olajtársaság hazugságnak és provokációnak minősítette a Reuters jelentését és azt állítja, hogy a hírügynökség "szisztematikusan dezinformáció létrehozásával és pletykák legalizálásával" foglalkozik, hogy ezzel kárt okozzon az orosz gazdaságnak.

A cikkben, amelyet a Reuters Mexikóban,Venezuelában, Indiában és Nagy-Britanniában dolgozó munkatársai jegyeztek, a hírügynökség azt állította, hogy a Rosznyefty a szállítmányokért kedvezményes előleget fizet a venezuelai PDVSA állami olajvállalatnak, aztán megkapja a vételárat a végvásárlótól. Az informátorokra és dokumentumokra hivatkozó jelentés szerint a pénz a jutalék levonása után a PDVSA oroszországi bankszámláira kerül.

Az Egyesült Államok január végén vezetetett be szankciókat a PDVSA ellen, ugyanakkor az amerikai pénzügyminisztérium közölte, hogy azok ideiglenes felfüggesztését lehetségesnek tartja. A Reuters szerint ezt követően egy hónap alatt 40 százalékkal esett vissza a PDVSA exporttevékenysége.