2019. szeptember 26. 10:45
mfor.hu

Bejegyezte a cégbíróság egy csomó KESMA-cég beolvadását a Mediaworks Hungary Zrt-be. Búcsút kell vennünk olyan cégnevektől mint például a Magyar Idők Kft.

A cikk eredetileg a média1-en jelent meg.

Szeptember 30-i hatállyal bejegyezte a cégbíróság, hogy az Orbán Viktor-közeli, tavaly létrejött médiaholding, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány, a KESMA alábbi cégei beolvadjanak a szintén KESMA-érdekeltségű Mediaworks Hungary Zrt.-be – értesült a Media1 cégbírósági forrásból. A cégbíróság végzése nem sokkal ezelőtt a Mediaworks honlapjára is felkerült.

Szeptember 30-át követően az alábbi vállalkozások mind a Mediaworks Hungary Zrt.-be olvadnak be, jogutódlással:

  • Avalue Befektetési Kft.
  • Inform Media
  • Juhász Kft.
  • K4A lapkiadó
  • Lapcom
  • Magyar Idők
  • Mezőgazda Lap- és könyvkiadó
  • Modern Media Group
  • Nouvelle Media Kft.
  • Opus Press
  • Ripost Media

A fúziót követően, ugyancsak szeptember 30-tól egyébként megemelkedik a Mediaworks eddigi 150 millió forintos jegyzett tőkéje, mely az ezután 1 milliárd forint lesz. A cégnek több új telephelye is lesz.

Hogy mekkora fúzióról van szó, azt jól mutatja, hogy a Lapcomhoz tartoznak az Andy Vajna által korábban megszerzett megyei lapok, a Délmagyarország és a Kisalföld, valamint a Bors című országos bulvárnapilap, a Blikk legnagyobb versenytársa. Az Inform Media ugyancsak fontos megyei lapok kiadója. A K4A Lapkiadó neve is sokak számára lehet ismerős, hiszen Schmidt Mária, a Terror Háza volt főigazgatójának egykori cégéhez tartozik a Figyelő hetilap. A Ripost Media Kft. a Ripost nevű bulvárlapnak a kiadója. A Modern Media Group egykoron Habony Árpád miniszterelnöki nem hivatalos tanácsadó érdekeltsége volt, ők adják ki a Lokál nevű médiaterméket. A Mezőgazda kiadóhoz tartozik a Szabad Föld, amit Puch László volt MSZP-pénztárnok adott át a Nemzeti Együttműködés Rendszerének (NER) szekerét megtoló médiaóriásnak. A fúzió részét képező a Magyar Idők Kft.  a Fidesz-barát Magyar Nemzet kiadója.

A Nouvelle Media adta ki a Faktor.hu-t, de az oldal idén tavasszal már bezárt.

A fúzió abból a szempontból persze ma már nem túl érdekes, hogy ezen vállalkozások felett a Mediaworks Hungary Zrt. már eddig is uralmi joggal rendelkezett, de a mostani lépéssel zárul le a folyamat.

A fúzió nagy előnye a Mediaworks szempontjából, hogy növelhetik a kormányközelbe került médiumok hatékonyságát, kiküszöbölhetik a párhuzamosságokat.

Orbán Viktor miniszterelnök épp a hétvégén ismerte el Rómában, hogy Magyarországon megszűnt a baloldali médiatúlsúly.

A KESMA-hoz közel ötszáz médiatermék került tavaly. Az alapítvány létrejöttének körülményeit a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Médiatanács nem vizsgálta meg, a KESMA létrejöttét ugyanis nemzetstratégiai jelentőségűvé minősítette az Orbán-kormány egy rendelettel. A KESMA létrejöttét a TASZ és a Szabad Pécs bíróságon támadta még az év elején.

(média1.hu)