A nagy kereskedelmi csatornák nem igazán szaggatták meg magukat annak érdekében, hogy erős nyári programmal rukkoljanak elő. Ez az utóbbi egy hónapban persze érthető volt, hiszen az lett volna a meglepetés, ha bármilyen műsor fel tudja venni a versenyt a labdarúgó világbajnokság mérkőzéseivel.
Ahogy azt korábban jeleztük, a TV2 ismétlésekre rendezkedett be, és az utóbbi évek legnépszerűbb műsorait válogatták ismét adásba. Az RTL Klub egy ennél egy picit többet tett, hiszen ha nem is világrengető, de legalább a csatornán eddig nem látott műsorokat sugároznak. Ez pedig meg is hozta az eredményét, hiszen a csatorna közönségaránya a májusi szinthez közelített. Meg kell persze azt is említeni: az, hogy nincs egy erős program, mint a foci-vb meccsei, ami egy adott csatornára vinné az embereket, önmagában is növelte a csatornák közönségarányát.
Az RTL Klub több estén is kínált új premiereket, ezek közül a kedd este dupla résszel indult a Szemfényvesztők. A sorozat első este a kereskedelmi célcsoportban a televíziót nézők 11,7 százalékát vonzotta a csatornára, a második epizódja pedig 13,9 százalékos közönségaránnyal futott az RTL Klubon. Szerda este a Privát kopók első részét az éppen televíziózó 18-49-es korosztály 13,4 százalékát ültette a képernyők elé. Csütörtök este jött, látott és győzött Doktor Murphy. Az autista és Savant-szindrómás fiatal orvost (Freddie Highmore) a csatorna nézői azonnal szívükbe zárták: a sorozat bevezető részét a fő kereskedelmi célcsoport 16,2, míg a második epizódot már 18,5 százaléka követte figyelemmel.
A kimagasló számok ellenére mégsem a Doktor Murphy lett a hét legnézettebb műsora, hanem az Éjjel-nappal Budapest szerdai epizódja. Ezen az estén egyébként a Barátok közt is kifejezetten jól teljesített, így a 18-49-es korcsoportban ezt a műsor lett a harmadik legnézettebb. Többször írtunk róla, hogy az aktív fiatal korosztály és az idősek tévénézési preferenciái esetenként igen távol állnak egymástól, ami ezúttal is megmutatkozott. A teljes népességben ugyanis a Barátok közt végzett a nézettségi lista élén. A második egy paraszthajszállal a TV2 hírműsora, a Tények lett, majd az RTL-es Híradó következett. A fent említett Doktor Murphy ebben a rangsorban csak a hatodik lett.
A TV2 a kereskedelmi célcsoportban a Shrek 2. részével tudott a top 10-be kerülni, míg a teljes népesség esetén a Tények mellett a Hegyi Doktor újra rendel című sorozat ért el erősebb számot. A közmédia esetében pedig továbbra is az M4 szállítja a legmagasabb nézettséget hozó műsort, ezúttal a Forma-1-es közvetítés került be mindkét célcsoportban a legerősebb tíz produkció közé.
A 29. héten hat estén az RTL Klubot, míg vasárnap a TV2-t nézték a legtöbben. Az átlagos közönségarányt összevetve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub 13,7 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 a képernyők előtt ülők 7,5 százalékát érte el. Így immár jobban elmaradt a TV2-től az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+, amit ezúttal a tévé előtt ülők 5 százaléka választott. Őket a Cool követte, az esetükben 3,3 százalékos közönségarányt mértek, majd a Viasat3 (2,6% SHR) jött a sorban, míg a középmezőnyt a Duna TV (1% SHR) zárta.