3p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

A labdarúgó világbajnokság után talán nem meglepő, hogy ismét kevesebben nézik a legnépszerűbb műsorokat.

A nagy kereskedelmi csatornák nem igazán szaggatták meg magukat annak érdekében, hogy erős nyári programmal rukkoljanak elő. Ez az utóbbi egy hónapban persze érthető volt, hiszen az lett volna a meglepetés, ha bármilyen műsor fel tudja venni a versenyt a labdarúgó világbajnokság mérkőzéseivel.

Ahogy azt korábban jeleztük, a TV2 ismétlésekre rendezkedett be, és az utóbbi évek legnépszerűbb műsorait válogatták ismét adásba. Az RTL Klub egy ennél egy picit többet tett, hiszen ha nem is világrengető, de legalább a csatornán eddig nem látott műsorokat sugároznak. Ez pedig meg is hozta az eredményét, hiszen a csatorna közönségaránya a májusi szinthez közelített. Meg kell persze azt is említeni: az, hogy nincs egy erős program, mint a foci-vb meccsei, ami egy adott csatornára vinné az embereket, önmagában is növelte a csatornák közönségarányát.

Az RTL Klub több estén is kínált új premiereket, ezek közül a kedd este dupla résszel indult a  Szemfényvesztők. A sorozat első este a kereskedelmi célcsoportban a televíziót nézők 11,7 százalékát vonzotta a csatornára, a második epizódja pedig 13,9 százalékos közönségaránnyal futott az RTL Klubon. Szerda este a Privát kopók első részét az éppen televíziózó 18-49-es korosztály 13,4 százalékát ültette a képernyők elé. Csütörtök este jött, látott és győzött Doktor Murphy. Az autista és Savant-szindrómás fiatal orvost (Freddie Highmore) a csatorna nézői azonnal szívükbe zárták: a sorozat bevezető részét a fő kereskedelmi célcsoport 16,2, míg a második epizódot már 18,5 százaléka követte figyelemmel.

Bejött a nézőknek a Doktor Murphy című sorozat
Bejött a nézőknek a Doktor Murphy című sorozat

A kimagasló számok ellenére mégsem a Doktor Murphy lett a hét legnézettebb műsora, hanem az Éjjel-nappal Budapest szerdai epizódja. Ezen az estén egyébként a Barátok közt is kifejezetten jól teljesített, így a 18-49-es korcsoportban ezt a műsor lett a harmadik legnézettebb. Többször írtunk róla, hogy az aktív fiatal korosztály és az idősek tévénézési preferenciái esetenként igen távol állnak egymástól, ami ezúttal is megmutatkozott. A teljes népességben ugyanis a Barátok közt végzett a nézettségi lista élén. A második egy paraszthajszállal a TV2 hírműsora, a Tények lett, majd az RTL-es Híradó következett. A fent említett Doktor Murphy ebben a rangsorban csak a hatodik lett.

A TV2 a kereskedelmi célcsoportban a Shrek 2. részével tudott a top 10-be kerülni, míg a teljes népesség esetén a Tények mellett a Hegyi Doktor újra rendel című sorozat  ért el erősebb számot. A közmédia esetében pedig továbbra is az M4 szállítja a legmagasabb nézettséget hozó műsort, ezúttal a Forma-1-es közvetítés került be mindkét célcsoportban a legerősebb tíz produkció közé.

A 29. héten hat estén az RTL Klubot, míg vasárnap a TV2-t nézték a legtöbben. Az átlagos közönségarányt összevetve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub 13,7 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 a képernyők előtt ülők 7,5 százalékát érte el. Így immár jobban elmaradt a TV2-től az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+, amit ezúttal a tévé előtt ülők 5 százaléka választott. Őket a Cool követte, az esetükben 3,3 százalékos közönségarányt mértek, majd a Viasat3 (2,6% SHR) jött a sorban, míg a középmezőnyt a Duna TV (1% SHR) zárta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!