3p

Csatlakozzon az év egyik legfontosabb egészségügyi szakmai eseményéhez,
ahol a finanszírozási kihívásoktól kezdve a menedzserbetegségek kezelésén át egészen a legújabb digitális egészségügyi megoldásokig minden fontos témát érintünk!

Egészséggazdaság - Menedzser egészség 2025. március 27-én
Merkely Bélával, Kóka Jánossal, Kulja Andrással, Zacher Gáborral
és más neves szakértőkkel - jelentkezzen március 3-ig kedvezményes áron!

Részletek és jelentkezés itt!

A fővárosi cég sajtóközleményben reagált vezérigazgatója korábbi szavaira, és annak visszhangjára.

Az M3 metró szerelvényeinek 2016-2017-es felújításakor 222 darab, különböző állapotú kocsi modernizálására kötött szerződést a BKV Zrt. A tenderen győztes orosz cég – miután megvizsgálta a szerelvények állapotát – vállalta, hogy a felújítás során új és felújított alkatrészeket is beépít, a kocsiszekrényeket pedig újragyártja ugyanazért a költségért — közölte a cég.

M3 metró állomásai is megújultak, Deák téri átjáró
M3 metró állomásai is megújultak, Deák téri átjáró
Fotó: mfor/Mester Nándor

Mit is mondott?

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója – korábbi állításait nem cáfolva – ennek alapján beszélt arról a fővárosi Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság hétfői ülésén, hogy

„A felújítás során az orosz fél jelezte, hogy olyan rossz állapotban van az egész kaszni, hogy nem felújítani fogja ezt a kasznit, hanem újragyártani. Tehát, az most itt elmondható, hogy amikor az orosz szerelvények kasznijai ki lettek küldve Moszkvába, akkor nem azok jöttek vissza, hanem az orosz fél vállalta azt, hogy nem toldozgatja-foldozgatja, hanem egy stabilabb és újragyártott kasznival küldte vissza a szerelvényeket.”

Ez állítólag általános gyakorlat

„Egy felújításon általános, nemzetközi gyakorlat, hogy bizonyos alkatrészeket kicserélnek, szükség esetén újragyártott elemek beépítésével, más alkatrészeket viszont felújítanak, javítanak, és azok a korábbi funkcióikat ellátva működnek tovább. Az M3 szerelvényeit – a BKV megrendelésére – 2016-2017-ben felújították, és ennek részeként a kocsiszekrényeket gyártotta újra az orosz partner” — teszi hozzá a cég.

A BKV felidézi, hogy 2014-ben a kormány – miután megvizsgálta az M3 metróvonal felújításával kapcsolatos fővárosi javaslatokat – a szerelvények felújításának támogatásáról döntött, állami kezességvállalással. A BKV 2014 novemberében közbeszerzést írt ki az M3 metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújítására és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítására. 2015 júliusában hirdették ki, hogy a BKV Zrt. Igazgatósága döntése alapján a közbeszerzési eljárás nyertese a Metrowagonmash orosz részvénytársaság.

A közbeszerzést vizsgálta a Közbeszerzési Döntőbizottság is, amely mindent rendben talált, és határozatával hivatalosan megerősítette: a BKV mindenben jogszerűen járt el az M3 járművek korszerűsítéssel egybekötött felújítására kiírt tenderben — húzta alá a BKV.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!