A közel 7,5 milliárd forintos beruházással, a helyi önkormányzattal együttműködve megvalósított üzem 220 új munkahelyet teremt az debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezetben — számol be róla az MTI.
Fotó: Panattoni
Az első- és hátsótengelyeket gyártó új üzem kulcsszereplő a BMW debreceni gyárának ellátási láncában. A gyárban az első és hátsó futóműveket az autógyártás menetrendjéhez igazodva gyártják – mondta el Varjassy Csaba, a 2023-ban alapított ZF Chassis Modules Hungary Kft. gyárigazgatója.
A végső kapacitásuk óránként 35 futómű lesz. A sorozatgyártás várhatóan 2025 augusztusában indul.
A magas szinten automatizált gyártósorokon – külön az első és a hátsó futóművek – 22-24 művelet végrehajtásával készülnek el, a gyártáshoz több mint 60 beszállítótól közel 500-féle alkatrész érkezik – ismertette Varjassy.
Együttműködés
A projekt finanszírozását a tulajdonos OTP Ingatlanbefektetési Alap biztosította. A Panattoni és az OTP Ingatlanalap már számos közös beruházásban vett részt, amelyek hosszú távon is fenntartható értéket képviselnek.
A ZF Chassis Modules Hungary tavaly októberben adott át új, 450 foglalkoztatottal működő autóipari gyártócsarnokot Kecskeméten, ahol a Mercedes számára gyártanak tengelymodulokat. Az üzem 14,6 millió euróba – megközelítőleg 5,8 milliárd forintba – került. A Panattoni Hungary által fejlesztett üzem a KEPI és a Városi Alapkezelő Zrt. által kezelt Kecskemét Városfejlesztési Alap és Kecskemét Vállalkozásfejlesztési Alap közös befektetéseként valósult meg. A helyi önkormányzat szándéka volt, hogy így is támogassák a Mercedes bővítési stratégiáját – jelezték.
Fotó: Panattoni
„A kecskeméti projekt után Debrecenből is büszkén jelentjük, hogy itt is sikeresen megvalósítottunk egy kategóriájában is komplex, csúcstechnológiás ipariingatlan-fejlesztést. A beruházás a tervezett feszített tempóban haladt, és a vállalt határidőre elkészült, ami jól tükrözi a Panattoni alapértékeit: az agilitást, a hatékonyságot és a megbízhatóságot az ipari ingatlanfejlesztések terén” – nyilatkozta Kemenes László, a Panattoni Hungary ügyvezetője.
A ZF globális technológiai vállalat, személygépkocsik, haszongépjárművek és ipari technológiák számára szállít különféle rendszereket. A ZF a járműtípusok széles választékának elektromos átállásában vállal szerepet. A személygépkocsik és haszongépjárművek autóipari szegmensén kívül a ZF olyan piaci szegmenseket is kiszolgál, mint az építőipari és mezőgazdasági gépek, a szélenergia, a hajózás, a vasúti technológia és a tesztrendszerek.
A világszerte mintegy 161 600 alkalmazottat foglalkoztató ZF a 2024-es pénzügyi évben 41,4 milliárd eurós forgalmat bonyolított. A vállalat 30 országban 161 gyártóüzemmel rendelkezik. Egy évvel korábban 168 ezer alkalmazottja, 46,6 milliárd eurós forgalma volt. A ZF már 1996 óta jelen van Magyarországon, egri és kecskeméti üzeme mellé építtette fel debreceni gyárát, több mint kétezer alkalmazottja volt eddig. A nyilvános cégadatok szerint a ZF magyarországi leányvállalata, a ZF Hungaria Kft. a 2023-as üzleti évben 302 milliárd forint nettó árbevételt és 3,13 milliárd forintos adózott eredményt ért el. Egy évvel korábban 240 milliárd forintnyi árbevételt és 2,75 milliárd forintos nyereséget realizált.