3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Idén az átlag magyar felnőtt öt fő részére, bevásárlóközpontokban elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet vagy gyermekjátékot tervez vásárolni legfeljebb 30 ezer forint értékben, derül ki a Kirakat.hu és a Szonda Ipsos közös kutatásából.

A 2007. november 16. és 2007. november 21. között a felnőtt magyar lakosságra reprezentatív, 1500 fős mintán végzett kutatás fő célja annak kiderítése volt, hogy a 18 évesnél idősebb korúak mit vásárolnak karácsonyra, hány főt terveznek megajándékozni, honnan és milyen formában tájékozódnak a megvásárolni kívánt termékkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, illetve mekkora összeget költenek az ajándékokra.

Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar lakosság fele legalább öt főnek tervez idén karácsonyi ajándékot vásárolni, de ugyanez az adat az internethasználók között több mint 20 százalékponttal magasabb. Meglepő módon a megyeszékhelyeken, illetve egyéb városokban élők több embernek szeretnének ajándékkal kedveskedni, mint a fővárosban élők. Talán sok mindenkit nem ér váratlanul: a nők körében nagyobb az ajándékozási kedv, mint a férfiak körében. Az életkor előrehaladtával csökken a megajándékozottak száma, és hét százalék azoknak az aránya, akik senkit nem terveznek idén karácsonykor megajándékozni.

Top4 ajándék: kozmetikum, ruha, könyv, játék 

A Kirakat.hu megbízásából végzett kutatás szerint a felnőtt magyar lakosság elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet, valamint gyermekjátékot tervez vásárolni idén karácsonyra. Népszerű ajándéknak számítanak azonban még a cipők, a konyhai eszközök, valamint a CD-k, DVD-k is. Az ajándékok beszerzése szempontjából a legnépszerűbb helyek a bevásárlóközpontok és hipermarketek, de igen kedveltek még a piacok, a szaküzletek és szakáruházak is.

A tavalyi évhez képest nem történt változás: a felnőtt magyar lakosok legnagyobb része legfeljebb 30 ezer forintot költene idén karácsonyi ajándékokra, míg ennél nagyobb kiadással a lakosság negyede számol. Nagyobb költés - több mint 30 ezer forint - az elmúlt évben és idén is főként a 30-59 éveseket, a magasabban kvalifikáltakat, a fővárosban élőket, a magasabb társadalmi státuszúakat, valamint az internetezőket jellemzi.

A tavalyi és a jelenlegi tapasztalatok azt mutatják, hogy az internetet használók jóval nagyobb összeget költenek ajándékokra karácsonykor, mint az internetet nem használók. Ennek valószínűsíthető oka, hogy az internetezők lényegesen több embert terveznek megajándékozni, mint a nem internetezők, illetve általában jobb anyagi körülmények között élnek.

A felnőtt magyar lakosok jellemzően (67 százalék) november-decemberben kezdenek készülni a karácsonyra. Ennél korábban a válaszadók mindössze hét százaléka kezd hozzá az ajándékok megvásárlásához, míg 14 százalékos azok aránya, akik az utolsó hétre hagyják az ajándékok beszerzését. Az utolsó héten történő vásárlás inkább a férfiakra jellemző, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!