Közös szolgáltatást indít a Snapchat és az Amazon, mely segítségével azonnal megvásárolhatóvá teszik azt a terméket, melyről fotót készítünk az okostelefonunkkal.
A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy az ember megnyitja a Snapchatet, majd ráirányítja a telefonja kameráját arra a termékre, ami épp megtetszett neki. Erre a kamera beazonosítja a tárgyat vagy letapogatja a vonalkódját, az Amazon pedig kikeresi a kínálatából a tételt. Ha az kapható az online kereskedőháznál, akkor pedig azonnal megjeleníti a telefon kijelzőjén a vásárlásra mutató linket. A szolgáltatást egyelőre csak amerikai felhasználók egy része tesztelheti, széles körben később fogják bevezetni.
A Snapchat az együttműködés pénzügyi hátteréről nem kommunikált semmit.
A vizuális alapú online vásárlás nem új dolog. A Pinterest is hasonló eszközt vetett be, az Amazon-rivális EBay szintén, csak ők nem a fogyasztóknak, hanem a kereskedőknek, akik egy lefotózott tárgyra nem vásárlási linket kapnak, hanem például javaslatot az árazásra és a dobozméretre, csomagoláshoz. Az Amazon egyik szolgáltatása pedig a kiterjeszetett valósággal dolgozik, azaz kiválasztunk a kínálatukból például egy bútordarabot, és ha a telefonunkat a nappali egy sarkára irányítjuk, akkor a kijelző megjeleníti a bútort az üres sarokban, vagyis már a vásárlás előtt láthatjuk, hogyan mutatna otthonunkban a kívánt termék.