2p

A kecskeméti Mercedesszel szemben náluk nem lesz leállás, de két héten keresztül csak egy műszakban folytatják a gyártást.

Nem a kecskeméti Mercedes az egyetlen a magyarországi autógyárak közül, mely a saját bőrén is érezheti a globális félvezető-hiány következményeit. A Világgazdaság arról ír, hogy a győri Audi most két héten keresztül csak egy műszakban folytatja a gyártást a csiphiány miatt. A lap szerint a Suzuki egyelőre kitart, ott mehet tovább a termelés a megszokott ütemben.

A munkaidő rövidítését elsőre a külföldi autógyárakban lépték meg a szektor nagy cégei, múlt héten jelentették, hogy az Audi a németországi ingolstadti és neckarsulmi üzemeiben mintegy 10 ezer alkalmazottat rövidített munkaidőben kényszerül foglalkoztatni. A Volkswagen már tavaly decemberben is jelezte az elektronikai alkatrészek ellátásában jelentkező fennakadásokat.

A fennálló félvezető-hiányt az okozza, hogy a pandémia miatt tavaly otthon kényszerültek ülni az emberek, emiatt jelentősen fellendült a szórakoztatóelektronikai eszközök iránti kereslet, miközben az autógyárak leálltak. A csipgyártók így átálltak a házikütyükbe való alkatrészek gyártására, de termékeik felvásárlásánál azért is kerültek pole pozícióba a nagy techcégek az autógyártók helyett, mert ők jobban fizetnek a csipekért. Időközben aztán ismét elindultak az autógyárak, melyek ráadásul igyekeztek behozni a leállások alatt összeszedett lemaradásukat, a két jelenség pedig a most tapasztalható globális félvezető-hiányban ért össze - melyet a csipgyártók által most mellőzött kocsigyárak nyögnek. Immár Magyarországon is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!