A Kranj Kerületi Bíróságnak három napja van, hogy határozzon a csődeljárási kérelemről.
A Banki Vagyonkezelő Társaság (BAMC) és a Szlovén Állami Vagyonkezelő Holding (SSH) az elmúlt napokban a rendelkezésére álló adatok alapján kivizsgálta a társaságot, és arra a következtetésre jutott, hogy az Adria Airwaysnek sokkal nagyobb a vesztesége a korábban becsültnél.
Zdravko Pocivalsek gazdasági miniszter a sajtónak úgy nyilatkozott: a légitársaság nagyon rossz állapotban van, aminek egyik oka a rossz vállalatvezetés; az Adria Airwaysnek legalább 28 millió euróra volna szüksége, hogy normálisan tudjon ismét működni.
A tárcavezető szerint két megoldás lehetséges.
Az egyik, hogy a piacra hagyják a megoldást. Ez azonban hónapokat vehet igénybe, és nem garantált az sem, hogy a járatokat visszaállítják, ez pedig káros lehet Szlovénia gazdaságára nézve. Utalt arra is, hogy a Lufthansa német nemzeti légitársasággal és a ljubljanai Fraport repülőtér üzemeltetőjével folytatott tárgyalások lehetővé tehetik, hogy az Adria Airways járatai körülbelül felét újraindítsák.
Második lehetőség, hogy az állam új légitársaságot hoz létre. A kormány vizsgálja ezt a forgatókönyvet, ennek végrehajtása azonban több hónapot vehet igénybe. Egy ilyen projekt csak a Lufthansával kötött határozott megállapodás alapján lehetséges.
A Lufthansa a sajtó megkeresésére azt válaszolta, hogy nem kommentálja a médiaspekulációkat. A gazdasági minisztérium becslései szerint 4-5 millió eurót kellene az államnak évente befektetnie egy ilyen társágba.
Az Adria Airways pénzügyi gondjairól régóta cikkezik a szlovén sajtó. A légitársaság 2013-ban került fel a privatizálandó szlovén állami vállalatok listájára, mert pénzügyi nehézségekkel küzdött. Stratégiai partnert azonban többszöri próbálkozás után sem sikerült találni a cég számára.