Döntés előtt
Nehéz döntés előtt áll az a vállalat, amelyik e-CRM rendszer bevezetését határozza el. Először is meg kell oldani a nagyobb IT beruházásoknál rendszerint felmerülő "venni, vagy bérelni dilemmát" (Itt persze meghatározó lehet a rendelkezésre álló összeg.) Az outsourcing megoldás választása esetén további kérdés, hogy a standardizált ASP megoldások szállítói (IBM WebPshere, BEA stb.), vagy a kereskedelemre szakosodott cégek mellett érdemes-e letenni a voksot.
A megfelelő e-CRM szoftver vásárlása még akkor sem egyszerű, ha valakinek rendelkezésére áll az ehhez szükséges (nem kevés) pénz. Az "e-CRM szoftver" fogalma valójában heterogén termékek csoportja tartozik. Valójában ma még nincs olyan e-CRM berendezés a piacon, amely egyaránt képes a vásárlás, a kutatás, a kérdésfeltevés támogatására és a személyre szabáshoz szükséges elemző háttér biztosítására. Az egyesülések és felvásárlások révén egyes gyártók közelebb kerültek a teljes megoldáshoz, de még az ő termékeikben is akadnak funkcionális rések.
Hazai pályán
A (hagyományos) CRM megoldások már itthon sem számítanak kuriózumnak. Az eCRM elterjedésének (az anyagiak mellett) minden bizonnyal a legfőbb akadálya hogy hiányzik még a gombhoz a kabát, vagyis az eCRM-hez az e-üzleti környezet.
e-CRM
Az e-üzletre való áttérés szükségessé teszi az ügyfélkezelés átalakítását is. Az e-CRM bevezetése azonban jóval több, mint egy új szoftver odabiggyesztése a meglevő IT rendszerek mellé.