Sok vállalkozás szívesen bekapcsolódna az e-üzletbe, de nem rendelkezik megfelelő stratégiai, technológiai és marketing ismeretekkel ahhoz, hogy önállóan lépni tudjon. Számukra ígérnek hathatós segítséget az elmúlt hónapokban feltűnt szolgáltatók az eBSP-k.
A központosított megoldások nem számítanak teljesen újdonságnak az internet világában. Elég csak a web szervereknek biztonságos elhelyezést nyújtó hosting központokat említeni. Az eBSP (eBusiness Service Provider - e-üzlet alkalmazás-szolgáltató) vállalkozások azonban lényegesen többet nyújtanak az alapvető infrastrukturális szolgáltatásoknál.
Az elmúlt évek e-business eufóriájának hatására számos cég indított üzleti tevékenységre is alkalmas webhelyet, de a gyakorlatban ezeknek jelentős része használhatatlannak bizonyult. Számos példa bizonyíthatja, hogy csak az átgondolt stratégia, a megfelelő technológia és a professzionális marketing egysége vezethet sikerre.
Az eBSP szolgáltatásoknak számos fajtája létezik. Az e-vállalkozásba vágó cégek tehát igényeiknek megfelelően válogathatnak a szolgáltatások között. A kínálat az infrastruktúra szolgáltatástól a teljes e-business stratégiát és marketinget is magába foglaló teljeskörű megoldásig terjed.
Az eBSP szolgáltatások által megcélzott kisvállalkozások (amerikai méretű kisvállalkozásokról van szó - A szerk) nem szívesen engedik át külsősöknek e-commerce döntéseiket. Az eBSP megoldásoknak köszönhetően nem kell lemondaniuk a stratégiai döntések kontrolljáról, megszabadulnak viszont a bonyolult és költséges technika nyűgétől.
Az eBSP szolgáltatók az e-commerce rendszer teljes infrastruktúrájának biztosítása mellett kívánság szerint tartalommal látják el a webhelyet, hírlevelet készítenek, vagy akár közösségi szolgáltatásokat építenek ki. Az alapvető marketing szolgáltatások - banner készítés és csere, keresőkre való regisztráció - szintén szerepel a legtöbb eBSP kínálatában.
A témára szakosodó Cahners In-Stat Group piackutató szerint a közeljövőben komoly növekedés várható a kisvállalkozásoknak könnyen használható internetes szolgáltatást nyújtó vállalkozások piacán. A piackutató adatai szerint az elmúlt 18 hónapban 800.000 kis cég épített ki webes szolgáltatás az eBusiness Service Provider vállalkozások segítségével. 2001. áttörés lehet ezen a piacon, az év végére a 3 millió vállalkozás kapcsolódására számítanak, az előrejelzések szerint 2004-re az eBPS szolgáltatók forgalma eléri a 600 millió dollárt.
eBSP
Sok vállalkozás szívesen bekapcsolódna az e-üzletbe, de nem rendelkezik megfelelő stratégiai, technológiai és marketing ismeretekkel ahhoz, hogy önállóan lépni tudjon. Számukra ígérnek hathatós segítséget az elmúlt hónapokban feltűnt szolgáltatók az eBSP-k.