3p

Sok vállalkozás szívesen bekapcsolódna az e-üzletbe, de nem rendelkezik megfelelő stratégiai, technológiai és marketing ismeretekkel ahhoz, hogy önállóan lépni tudjon. Számukra ígérnek hathatós segítséget az elmúlt hónapokban feltűnt szolgáltatók az eBSP-k.

Sok vállalkozás szívesen bekapcsolódna az e-üzletbe, de nem rendelkezik megfelelő stratégiai, technológiai és marketing ismeretekkel ahhoz, hogy önállóan lépni tudjon. Számukra ígérnek hathatós segítséget az elmúlt hónapokban feltűnt szolgáltatók az eBSP-k.

A központosított megoldások nem számítanak teljesen újdonságnak az internet világában. Elég csak a web szervereknek biztonságos elhelyezést nyújtó hosting központokat említeni. Az eBSP (eBusiness Service Provider - e-üzlet alkalmazás-szolgáltató) vállalkozások azonban lényegesen többet nyújtanak az alapvető infrastrukturális szolgáltatásoknál.

Az elmúlt évek e-business eufóriájának hatására számos cég indított üzleti tevékenységre is alkalmas webhelyet, de a gyakorlatban ezeknek jelentős része használhatatlannak bizonyult. Számos példa bizonyíthatja, hogy csak az átgondolt stratégia, a megfelelő technológia és a professzionális marketing egysége vezethet sikerre.

Az eBSP szolgáltatásoknak számos fajtája létezik. Az e-vállalkozásba vágó cégek tehát igényeiknek megfelelően válogathatnak a szolgáltatások között. A kínálat az infrastruktúra szolgáltatástól a teljes e-business stratégiát és marketinget is magába foglaló teljeskörű megoldásig terjed.

Az eBSP szolgáltatások által megcélzott kisvállalkozások (amerikai méretű kisvállalkozásokról van szó - A szerk) nem szívesen engedik át külsősöknek e-commerce döntéseiket. Az eBSP megoldásoknak köszönhetően nem kell lemondaniuk a stratégiai döntések kontrolljáról, megszabadulnak viszont a bonyolult és költséges technika nyűgétől.

Az eBSP szolgáltatók az e-commerce rendszer teljes infrastruktúrájának biztosítása mellett kívánság szerint tartalommal látják el a webhelyet, hírlevelet készítenek, vagy akár közösségi szolgáltatásokat építenek ki. Az alapvető marketing szolgáltatások - banner készítés és csere, keresőkre való regisztráció - szintén szerepel a legtöbb eBSP kínálatában.

A témára szakosodó Cahners In-Stat Group piackutató szerint a közeljövőben komoly növekedés várható a kisvállalkozásoknak könnyen használható internetes szolgáltatást nyújtó vállalkozások piacán. A piackutató adatai szerint az elmúlt 18 hónapban 800.000 kis cég épített ki webes szolgáltatás az eBusiness Service Provider vállalkozások segítségével. 2001. áttörés lehet ezen a piacon, az év végére a 3 millió vállalkozás kapcsolódására számítanak, az előrejelzések szerint 2004-re az eBPS szolgáltatók forgalma eléri a 600 millió dollárt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!