Frankfurter Allgemeine Zeitung által egyfajta forradalomként jellemzett átalakítással az Audi azt célozza meg, hogy 2025-re nagyjából minden második eladott gyártmánya elektromos vagy részben elektromos meghajtású legyen.
Így a következő években 30 olyan új modellt és modellváltozatot vezetnek be, amelyekben lesz elektromotor, köztük 20 kizárólag elektromos meghajtású lesz. Az első tisztán elektromos városi terepjáró, a tavaly bevezetett e-tron kupé változata 2020-ban kerülhet a piacra, és még az idén megjelenik a Q5, a Q7, az A6, az A7 és az A8 modell plug-in hibrid változata.
A 30 részben vagy teljesen elektromos modell mellett kifejlesztik valamennyi benzines és dízeles Audi úgynevezett mild hybrid (enyhe hibrid) változatát is.
A Győrben autó-, és motorgyárat üzemeltető társaság 2023-ig 14 milliárd eurót (4690 milliárd forint) fordít az átalakításra. A gyártás területén az energiafelhasználásban is irányváltás következik, a társaság célja, hogy 2025-re valamennyi Audi-üzem karbonsemlegesen - szén-dioxid-kibocsátás nélkül - működjön, 2050-re pedig a teljes gyártási folyamat, beleértve a beszállítóktól érkező alkatrészeket is.
A Volkswagen csoporthoz tartozó társaság az idei első fél évben 906 ezer autót adott át vásárlóinak világszerte, 4,5 százalékkal kevesebbet az előző évinél. Az értékesítési bevétel 28,8 milliárd euró volt, az egy évvel korábbi 31,2 milliárd után.