2p

A szegedi BYD-gyár önmagában annyi vizet használhat majd, mint Eger városa, de gázból is egy kisebb város fogyasztását is hozza majd. Naponta 175 megrakott kamion gurulhat ki a gyárkapun.

Elképesztő számok vannak abban a környezethasználati engedélyben, amit a Csongrád megyei kormányhivatal idén februárban állított ki a Szegeden épülő BYD-üzemnek – írja az Átlátszó. Bár az építkezés már hónapok óta zajlik, az illetékes Csongrád megyei kormányhivatal csak nemrégiben, 2025. február 10-én állította ki a BYD-gyár környezethasználati engedélyét. Az Átlátszóhoz eljutott dokumentumban elképesztő számok szerepelnek.

A vízfelhasználás volumene összesen 1,8 millió köbméter évente, amit a Szegedi Vízmű Zrt. által üzemeltetett közüzemi hálózatról fognak biztosítani. A KSH adataival számolva ez a vízmennyiség, ami az engedély szerint a BYD-nak kelleni fog, egy közel 50 ezres kisváros vízfelhasználásával egyenlő - írja a portál. A legutóbbi népszámlálási adatok szerint egyébként ez nagyjából Eger lakosságszámának felel meg.

Orbán Viktor miniszterelnök fogadta Vang Csuan-fut, a BYD elnök-vezérigazgatóját a Karmelita kolostorban 2024. februárjában. Biztosan ittak egy pohár vizet is.
Orbán Viktor miniszterelnök fogadta Vang Csuan-fut, a BYD elnök-vezérigazgatóját a Karmelita kolostorban 2024. februárjában. Biztosan ittak egy pohár vizet is.
Fotó: Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán

A kormányhivatali dokumentban emellett az is szerepel, hogy a szegedi gyár évi 25,7 millió köbméter földgázt fog fogyasztani. Ez a KSH adatai szerint egy 31 ezres kisváros gázfogyasztásával egyenlő.

Jelentős közúti forgalom is keletkezik majd a gyár beindulása után a dokumentum szerint. A gyárból kiszállított mennyiség körülbelül 30 000 jármű havonta, vagyis körülbelül 1 400 jármű naponta. A közúti járműszállító kamionok maximum 8 járművet tudnak szállítani, vagyis

naponta körülbelül 175 kiszállítás történik.

A vasúti kiszállítás a jövőbeni tervek között szerepel, a kiszállítandó mennyiség 50 százalékát lefedő vasúti teherpályaudvart a tervek szerint 2027-ben helyezik üzembe – írják. Vagyis a tervek szerint két év múlva felére csökken majd a kamionforgalom a gyár körül – ha minden jól megy, és megépül a vasúti összeköttetés.

A városban járt egyébként épp a napokban Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke. Úgy fogalmazott a BYD-gyárral kapcsolatban: „Kínai érdekből, nagyjából 10 ezer Fülöp-szigeteki munkással telepítenek nektek egy óriási gyárat Szegedre, ahol munkaerőhiány van”. Részletek:

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!