Így nem lesz sztrájk - tették hozzá, emlékeztetve arra, hogy a SZAKSZ 2022 októberében több követelést támasztott a munkáltatóval szemben, majd október 25-én két órás figyelmeztető sztrájkot tartott. A megállapodás értelmében a Volánbusz 2023. január 1-jétől megemelte további 2 forinttal, így összesen 20 forinttal a munkába járási költségtérítés kilométerenkénti mértékét, illetve vállalta, hogy bevezeti az egységes üzemanyag alapnormát azzal a kitétellel, hogy a gazdasági lehetőségeinek figyelembevételével továbbra is fenntartja a 80 százalékos kifizetési korlátot. A szakszervezet elfogadta, hogy a munkáltató az egységesítést az üzleti tervben szereplő sarokszámok megtartása mellett tudja csak vállalni, ezért a vonatkozó szabályokat időről-időre felül kell vizsgálni - tájékoztatott a Volánbusz.
A SZAKSZ 2022 októberében megfogalmazott követeléseinek nagy része a kollektív szerződés megváltoztatására irányult. Viszont a bíróságok azt állapították meg, hogy két követelésnél - a munkába járási költségtérítés mértékének megemelése és az egységes üzemanyag-norma bevezetése - lehet jogszerű a sztrájkjog gyakorlása - írja a közleményében a Volánbusz. A tájékoztatás szerint a két témában több fordulóban tárgyaltak a felek, ami 2023. január 12-én eredményesen zárult.
A Volánbusz hangsúlyozta, felelősen gondolkodó munkáltatóként a kollégákat megbecsülve, az ő érdekeikre figyelemmel hozza meg döntéseit. Ennek jegyében határoztak 2022 decemberében - az üzemanyagár-sapka kivezetését követően azonnal - a munkába járási költségtérítés megemeléséről 18 forinttal, majd év elején annak januári meghosszabbításáról. A mostani emeléssel a munkába járási költségtérítés kilométerenkénti összege 15 forint adómentes plusz 45 forint adóköteles részből tevődik össze.(MTI)