4p

Ilyen az, amikor a NER üzletember-géniusza megméretteti magát a valódi piacon? Leépít, elad, költségcsökkent, visszavonul a V-Híd.

Visszavonulót fúj Mészáros Lőrinc vasúti fuvarozással foglalkozó cége, a V-Híd Cargo. Az uuuuu.hu vasúti szakportál egy belső levelet bemutatva arról számol be, hogy komoly bajok vannak a cégnél.

A „V-ge van, kicsi: nem lett nagy a V-Híd Cargo” című írásban bemutatott levél azzal indít, hogy

„az elmúlt időszakban a cég működését új alapokra kellett helyeznünk, mert az eddigi üzleti modell – amely széleskörű tevékenységre, nagy eszközállományra és bérelt gépekre  épült – súlyos nehézséget okozott. Az eszközállomány csökkentése a vállalat méretének redukálása, csökkentése elkerülhetetlen. Ezért radikális változtatásokra van szükség.”

A változásokat pedig három pontban összegzik:

  1. Csak a saját építési tevékenységeinket tartjuk meg.
  2. A feleslegessé vált eszközöket eladjuk, bérelt gépeket visszaadjuk.
  3. Költségeket jelentősen csökkentünk.

A levélből az is kiderül, hogy a cég dolgozóinak számára megszűnik a 30 százalékos bérpótlék, illetve a túlóra lehetősége is „feladatcsökkenés miatt várhatóan megszűnik”. Talán ennél is sokkolóbb lehet a következő pont:

„A felelőtlen munkahelyi magatartás és a szakszerűtlenség miatt számos járműmeghibásodás keletkezett, mely költséges javítást vont maga után. A gépekben keletkező károkat a gépet használó dolgozó lesz köteles viselni. Ezek mérlegelés nélkül a fizetésből levonásra kerülnek.”

„A levélíró állítása szerint számos esetben emberi mulasztás okozott drága meghibásodásokat, így február elsejétől ezek költségét mérlegelés nélkül hárítják a járművet használó munkavállalóra. Mivel a mozdonyokban eső kisebb kár javítása is jelentős összegű lehet, a mozdonyok nagy része pedig koros és elavult, ugyancsak kérdéses, hogy a bérpótlék és túlórapénz nélküli munkakörnyezetben ki fog kitartani a cég mellett”

- mutat rá a lap.

Az okokat pedig így összegzi:

"A V-Híd Cargo 2022 őszén nagy lendülettel lépett a piacra, hogy a zsírosnak tűnő vasúti árufuvarozás tortájából is kihasítsa a maga szeletét. Ezen a piacon viszont kiélezett verseny zajlik: a folyamatosan romló állapotú infrastruktúra és a növekedő hálózat-hozzáférési és személyzeti költségek miatt a vasúttársaságok szinte minden fuvarért ölre mennek, egy-egy jobban fizető üzletért nem ritkán éveken keresztül egyezkedve a befolyásos külföldi megbízókkal. Hiába az ütőképes bérelt járműflotta, úgy tűnik,

a V-Híd ezt a piacot nem tudta leuralni,

nem mintha ennek lett volna realitása."

A Telex megkereste a V-Híd Cargót is, ahol azt a választ kapták, hogy

„az Ön kérdéseinek alapjául szolgáló cikk több pontatlanságot, félrevezető és valótlan információt tartalmaz, amelyek hátrányosan érinthetik cégünk piaci megítélését”.

Azt azonban nem írta meg a cég, hogy pontosan mely információk pontatlanok, félrevezetők vagy valótlanok. „A V-Híd Cargo Zrt. menedzsmentje az elmúlt hetekben áttekintette a vállalat eddig tevékenységét, valamint a cégcsoport előtt álló feladatokat. Ennek eredményeként a cég olyan operatív intézkedéseket mérlegel, amelyek célja a hatékony és biztonságos működés hosszú távú fenntartása” – írták még, majd leszögezték, „fontos hangsúlyoznunk, hogy a V-Híd Cargo Zrt. működése stabil, és a vállalat nem tervezi kivonulását az árufuvarozási piacról”.

A Telex egy szakértőt is megkérdezett az ügyben, szerinte többek között a V-Híd Cargo a versenytársakkal szembeni agresszív fellépése is komoly gondokat okozott, és az uniós források elapadása is nehéz helyzetbe hozta a céget.

A cikk hozzáteszi azt is, hogy a cég agresszivitása miatt

„a szakmából sokan mérgesek, többek között a NER-be közvetlenül vagy közvetve bekötött szereplők is”.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!