Felpörögtek a villanyautók a BMW-nél
A BMW tavaly mintegy 2,4 millió autót adott el, csaknem 100 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbinál, ugyanakkor a teljesen elektromos járművek eladása több mint kétszeresére nőtt - jelentette be a német járműgyártó.
A cég tavalyi teljes eladásainak csaknem 10 százalékát tették ki az elektromos BMW és Mini autók. Az idei cél a 15 százalékos részesedés elérése – közölte a BMW.

A BMW i4-es, iX-es, iX1-es és i7-es e-modelljeire igen sok a megrendelés a cég szóvivője szerint, aki azonban nem szólt az iX3 és a Mini Cooper SE megrendeléseiről.
A BMW közleménye szerint
"a cég roppant büszke arra, hogy a BMW márka továbbra is az első helyen áll a globális prémium szegmensben.”
Korábban stuttgarti riválisa, a Mercedes-Benz állt éveken át az első helyen. A félvezetőhiány, a koronavírus-járvány miatt lezárások Kínában, illetve az európai infláció visszafogta a termelést és a keresletet tavaly. Az alap BMW márkából 2,1 milliót értékesítettek tavaly az előző évi 2,2 millió után.
(MTI)