Ratatics Péter, a Mol hazai operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója az Indexnek adott interjút.
A mostani karbantartási munkálatokat másfél éve kezdte el előkészíteni a Mol, két hónapig tart majd, és mintegy 1200 szakember dolgozik rajta. Ez garantálja, hogy a finomító továbbra is biztosítani tudja Magyarország és a térség zavartalan üzemanyagellátását - mondta Ratatics Péter arra a kérdésre, miért éppen most állítják le az egyetlen hazai finomítót. A karbantartás költségvetése mintegy 8 milliárd forintot tesz ki. Tervek szerint az üzemek fokozatosan indulnak újra: jelentős részük már szeptemberben, míg egy kisebb részük október végén, a karbantartás második üteme után.
A pozsonyi finomító felújítása viszont a terveknek megfelelően már be is fejeződött, teljes kapacitással üzemel.
A régió két másik finomítója, a schwechati és a cseh is éppen karbantartás, illetve baleset miatt áll, a piaci lehetőségek szűkösek, így elkerülhetetlennek látszik, hogy a stratégiai tartalékokhoz is hozzányúljanak - közölte a szakember. Emellett azt is mondta:
Felül kell vizsgálni az árszabályozást, hogy esélyünk legyen megnövelni a szükséges import mennyiségét.
A piac torzul az ársapkával, és ez hosszútávon nem jó, kiváltképp az egyre gyakoribb visszaélések miatt. A meghatározott 480 forintos ár jóval kevesebb, mint a piaci ár. A külföldi beszállítók ilyen feltételek mellett hosszú távon nem lesznek érdekeltek a magyar piac kiszolgálásában - mondta Ratatics Péter.
Egyes kutakon lehet átmeneti készlethiány - ezért mindenkitől azt kérik, hogy
csak annyit tankoljon, amennyire tényleg szüksége van, hiszen csak így biztosítható a kellő mennyiség mindenki számára
. A pánikvásárlás és a fölösleges spájzolás csak rontana a helyzeten - mondta Ratatics Péter.