Nem tipikus történet, hogy a civilek panasza meghallgatásra talál a hivatalokban, de most egy ilyenről tudunk beszámolni. Aki a jövőben a MÁV hibája miatt nem tudja igénybe venni a vasúttársaság szolgáltatásait, anélkül kérheti a menetjegy visszaváltását, hogy ezért kezelési költséget kellene fizetnie.
Ez jelenleg nincs így, amennyiben az utas azt követően keresi fel a MÁV pénztárát, hogy a vonatközlekedés helyreállt. Ebben az esetben hiába szól a jegy egy olyan járatra, amely valamilyen oknál fogva kimaradt, a pénzt csak a kezelési költség levonása után téríti meg a MÁV. Ezt csak akkor nem számítják fel, ha még abban az időben fordulunk a MÁV-hoz, amikor a vonatközlekedés még nem állt helyre.
Egy ilyen eset miatt tett fel kérdéseket Fónagy Jánosnak egy jobbikos képviselő, Sneider Tamás. Még január végén történt Kőbánya-Felső állomáson, hogy a felsővezeték szakadása miatt nem jártak a vonatok. Az egyik utastól pedig kezelési költséget vont le a vasúttársaság a jegy visszaváltásakor: a 883 forintból 180 forintot vontak le ilyen jogcímen.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára arról tájékoztatta a jobbikos politikust, hogy a MÁV a hatályos Személyszállítási Üzletszabályzat (SzÜSz) szerint járt el. Az utas szerinte kezelési költség nélkül visszakapta volna a jegy árát, amennyiben igazolni tudta volna a vasúttársaság alkalmazottjával, hogy a MÁV hibája miatt hiúsult meg az utazás.
De ezzel a megoldással valószínűleg az államtitkár sem lehet teljesen elégedett, mert jelezte, hogy kezdeményezni fogja a SzÜSz módosítását. Ennek lényege, hogy amennyiben a vasúti szolgáltatás igénybevétele a MÁV hibájából hiúsul meg, abban az esetben a vasúttársaság nyilvántartása alapján a visszatérítés kezelési költség mentesen történne meg.
Vagyis az államtitkár válasza alapján a jövőben különösebb tortúra nélkül kaphatjuk vissza a pénzünket, ha kimarad a járatunk a MÁV hibája miatt.