3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mérföldkőhöz érkezett a Magyar Suzuki Zrt.: legördült a félmilliomodik Vitara az esztergomi gyártósorról.

A 2015 tavaszától Esztergomban gyártott, 2018 szeptemberében megújult modell a vállalat valaha volt legnagyobb sikere, egyúttal a hazai vásárlók első számú kedvence: évről évre toronymagasan vezeti a személygépkocsik újautó-eladási listáját.

Magyar büszkeség

2015 tavaszán indult a Vitara hazai gyártása, most pedig elkészült a sikermodell félmilliomodik darabja a Suzuki esztergomi gyárában. Fontos mérföldkőhöz érkezett ezzel a magyar vállalat, hiszen ez az első modell, amelyből ilyen rövid idő alatt ekkora mennyiséget gyártott. A két korábbi kedvenc, az SX4 és az újabb generációs Swift sem érte el a félmilliós darabszámot, pusztán megközelítette azt.

A Magyar Termék Nagydíjjal és Innovációs Nívódíjjal jutalmazott Vitara verhetetlen a magyar személygépkocsi-piacon, 2017 után a 2018-as esztendőben is az újautó-eladási statisztikák élén végzett: tavaly 11 127 darabot értékesítettek belőle. Az év első két hónapjának adatai alapján a Vitara 2019-ben is nagy népszerűségnek örvend: összesen 1 474 darab talált gazdára belőle januárban és februárban; a modell a sport-szabadidő (SUV) kategóriában elért 18,83 százalékos piaci részesedésével megőrizte vezető pozícióját a személyautók mezőnyében.

Elkészült az 500 ezredik darab (Forrás: Suzuki)
Elkészült az 500 ezredik darab (Forrás: Suzuki)

A Magyar Suzuki által gyártott félmillió Vitarából 31 658 darabot regisztráltak Magyarországon, míg a többit nemcsak Európába, hanem például a Dominikai Köztársaságba, Guatemalába vagy a Csendes-óceán délnyugati részén található Vanuatu szigetére exportálták.

Gazdag örökség

Már a Vitara 1988-as első generációja is hamar népszerűvé vált a kompakt szabadidő-autó kategória úttörőjeként. A második generáció, ahogy a Grand előnév jelzi, nagyobb méretekkel, erősebb motorral és bővebb felszereltséggel debütált 1998-ban. Nem sokkal ezután, az autóipari változásokhoz igazodva, szinte teljesen megújulva lépett színre 2005-ben a modell harmadik nemzedéke. A negyedik generációra tíz évet kellett várni: 2015-ben került piacra az új változat, amelynek nemcsak a gyártásából, hanem a fejlesztéséből is kivették a részüket a magyar szakemberek – a prototípust szinte teljes egészében hazánkban véglegesítették.

2018-ban a Vitara még kifinomultabb megjelenéssel és még fejlettebb biztonsági funkciókkal ünnepelte harmincadik születésnapját. Elegáns kialakításával, könnyű manőverezhetőségével, kényelmes vezetési élményével a mai napig hódít a vásárlók körében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!