A három társaság összesen 130 millió dollárt invesztált a Solid Power vállalatba a gyártási kapacitás kiépítésének finanszírozására. A Solid Power nem hozta nyilvánosságra a cégnek a befektetési összeggel elért piaci tőkeértékét. Doug Campbell, a cég alapító-vezérigazgatója azonban hangsúlyozta, hogy "a BMW és a Ford a befektetéssel vezető pozícióra tett szert az elektromos mobilitási piacon folyó versenyben".
A szilárdtest-akkumulátorokat lehet a jövő az elektromos mobilitásban. Az ilyen akkumulátorok semmilyen folyadékot nem tartalmaznak, ellentétben a manapság az elektromos járművek hajtására elterjedt lítium-ion akkumulátorokkal, hanem szilárd halmazállapotú elektrolitot használnak bennük. Energiatárolási kapacitásuk nagyobb, nem gyúlékonyak és sokkal rövidebb idő alatt újra lehet tölteni őket. A Solid Power állítása szerint a szilárdtest akkumulátorok a hagyományos akkumulátorok energiatárolási kapacitásának a másfélszeresével rendelkeznek. A technológia azonban még nincs kész a tömeges, kereskedelmi alkalmazásra - a Solid Power azonban most azt tervezi, hogy 2022 elején megkezdi az autóipari akkumulátorok gyártását kísérleti gyártósorán.
A Solid Power vállalatot a Coloradói Egyetem alapította 2012-ben Boulderben. A cég már 2016 óta folytat együttműködést a BMW autógyárral. A BMW az év végéig ötre tervezi emelni elektromosautó-modelljeinek számát.
A Volskwagen is kialakította a saját együttműködését egy szilárdtest-akkumulátor technológiai startup-vállalattal. A QuantumScape 2024-re tervezi piacéretté tenni saját termékét. A cég tavaly vezette be tőzsdére részvényeit.
A Solid Power esetleges tőzsdei bevezetéséről a vezérigazgató, Campbell nem nyilatkozott.