Visszatérő "vendégként" a Magyar Telekomra még május végén vetett ki 30 millió forint eljárási bírságot a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Nem ez ugyanis az első eset az elmúlt időben, amikor a tőzsdei cégnek vitája akadt a GVH-val.
A mostani ügy szálai még 2017-re vezetnek vissza. A versenyhivatal ugyanis fennakadt azon a gyakorlaton, hogy a telekommunikációs cég csak azokon a területeken biztosította egyik szolgáltatását az ügyfeleknek, ahol konkurensek is jelen voltak. Más területeken viszont - bár technikailag képes lett volna rá - a drágább, hagyományos szolgáltatást nyújtotta.
Az ügy folyományaként a Telekom vállalta, hogy áttekinti a hálózatát, és összeállítja azon települések listáját, ahol biztosítani tudja az olcsóbb szolgáltatást. Utóbb azonban jelezte, hogy 11 település esetében - rajta kívül álló okok miatt - mégsem tudja vállalni a szolgáltatás bevezetését, ezért módosítani kell a kötelezettségvállalását.
A GVH elfogadta a cég érvelését, ezzel együtt 30 millió forintos bírságot állapított meg. A döntés lényege, hogy "a kötelezettségvállalást elfogadó határozat a Telekomnak felróható okból valótlan adatközlésen alapult a kötelezettségvállalás terjedelme tekintetében, azaz a valós tényállás feltárásának meghiúsulása ténylegesen is bekövetkezett, megvalósult."
Leegyszerűsítve tehát a Telekom az első adatszolgáltatása során nem határozta meg pontosan az érintett településeket, és bár utóbb igazolható okokból a lista rövidítését jelezte, ez az eljárás mégsem felelt meg a versenyhivatal rendjének.
A hivatal a méltányossági szempontokat - köztük azt, hogy az eljárás során a Telekom mindvégig együttműködő volt - is figyelembe véve végül a kiszabható maximum 0,6 százalékában, azaz 30 millió forintban állapította meg a bírság mértékét.
Mint jeleztük, nem ez az első ügye mostanában a Telekomnak a GVH-nál, ebben a cikkben írtunk egy tekintélyes összegű bírságról.