3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

12 000 válaszadó részvételével készült kutatás a gépjárművezetők szokásairól.

Magyarország piacvezető autós portálja és első számú autós folyóirata közös, reprezentatív közvélemény-kutatáson mérte fel a hazai autóvásárlók szokásait. A tizenöt országra kiterjedő Best Cars kutatás keretében, rekordszámú magyar kitöltő részvételével megvalósult felmérésből kiderül, milyen márkákat választanak, új vagy használt autót preferálnak és mit gondolnak a dízelmotorról a magyar vezetők.

Idén is elkészítette nagyszabású közvélemény-kutatását a Vezess.hu és az Autó Magazin. A két médium a világ egyik legnagyobb nemzetközi autós felmérése, a Best Cars ("Ön Autója") kutatás keretében vizsgálta a hazai autóvásárlási, autóhasználati szokásokat és preferenciákat. A világ tizenöt országában több mint 190 ezer olvasót mozgósító felmérés lokális kérdőíve rekordszámú,
12.339 kitöltő részvételével zárult, és a korábbi évekhez képest a hölgyek aránya is jelentősen növekedett.

Best cars győztesek
Best cars győztesek


A résztvevők több mint 10 százaléka női vezető, közülük 71,5 százalék a 40 év fölötti korcsoportba tartozik, és szinte az összes válaszadó aktív autóvezető. A tavalyi eredményekhez hasonlóan most is a német (37,4%), japán (26,4%) és francia (12,6%) autók vezetik a hazai gépjárműállomány listáját. Érdekes azonban, hogy ha a tulajdonosok újra választhatnának, 87,7 százalékuk japán, 80,5 százalékuk német autót vásárolna, a francia autók preferenciájának aránya pedig 40,5 százalék. Izgalmas változás, hogy felértékelődtek a kelet-európai márkák: míg tavaly a válaszadók csupán 30,9 százaléka tartotta elképzelhetőnek a vásárlásukat, idén 54,9 százalékos említettséggel a Škoda és a Dacia a harmadik leginkább figyelembe vett márkacsoport a piacon.

Az autóvásárlási kedv viszont a tendenciák szerint egyre csökken: a 2017-es 32,8 százalék helyett ezúttal csupán a válaszadók 32 százaléka vallotta, hogy két éven belül új autó vásárlását fontolgatja. A használt autó az európai országok közül nálunk tűnik a legjobb opciónak (52,6%), míg Kínában és Spanyolországban szinte egyáltalán nem létezik használtautó-piac.

A dízelmotorokat érintő hírek hatása az autóvásárlók terveiben is tetten érhető: 34 százalékról 31,2 százalékra csökkent a dízelben gondolkodó vevőjelöltek aránya. A gázüzemű (CNG, LPG, LNG) autók sem nyerték el a magyar vezetők tetszését: az európai átlag 2,7 százalékkal szemben itthon mindössze 1,1 százalék a kedveltségük. Ugyanakkor minden tizedik vásárló szimpatizál a hibrid autó gondolatával - ez az arány felülmúlja az európai átlagot.


Best cars győztesek
Best cars győztesek
 

A kutatás érdekes tanulsága, hogy egyetlen európai országban sem vásárolnának olyan kevés városi szabadidőjárművet, mint nálunk - a francia, olasz és a spanyol piacokon ezzel szemben ez a legnépszerűbb kategória. Magyarországon a ranglistát szinte azonos arányban a középkategóriás (16,1%) és alsó-középkategóriás (15,9%) autók vezetik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!