3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Toyota és Lexus 2018-ban együttesen 5150 hibrid elektromos autó értékesítésével számol Magyarországon, ezzel egyetlen év alatt 50 százalékkal növelné az idehaza újonnan eladott hibridek számát, és körülbelül 20 százalékkal bővítené a belföldi hibriautó-állományt - közölte a Toyota Central Europe Kft. az MTI-vel.

A két japán márkát fogalmazó márkakereskedők a Datahouse adatai szerint tavaly 9684 Toyotát, valamint 656 Lexust adtak el. A Toyota-eladások közel egyharmadát teszik ki a hibridek, a Lexus esetében pedig ez az arány európai szinten is kiemelkedő, 97 százalékos.
   
Széles környezetbarát modellportfóliónak köszönhetően a Toyota és a Lexus tavaly a piaci bővülés üteménél sokkal erőteljesebben növelte magyarországi eladásait: míg az előbbi 42,6 százalékkal, az utóbbi 52,7 százalékkal több új autót adott el az előző évinél a 15,5 százalékkal növekvő újautó-piacon - mutattak rá.  
   
Az importőr cég tájékoztatása szerint az elmúlt évben a magyarországi környezetbarát hibrid eladások 82,4 százalékát a két japán márka - a Toyota az eladások 65,8 százalékát, prémium márkája, a Lexus pedig az értékesítések 16,6 százalékát - jegyezte.
   
A cég közleményében kifejti: a magyarországi környezetbarát hibrid elektromos járművek értékesítése mindössze négy év alatt nyolcszorosára nőtt: 2014-ben még 538 darab, 2017-ben pedig már 4167 új hibrid elektromos autó talált gazdára. Ez ugyan még mindig csak a teljes magyarországi újautópiac 3,3 százalékát tette ki tavaly, a tendencia azonban bizakodásra ad okot - jegyezték meg.
   
Jelezték: 2000 és 2017 között összesen 10 537 új hibrid autó került a Magyarországi utakra, amelyből a Toyota 6545 darabot és a Lexus 2681 darabot jegyzett.


   
A közleményben felidézik, hogy az európai és a magyarországi újautó-piacot alapjaiban rázta meg és rendezte át a dízelbotrány, amely hosszú távra kiható folyamatokat indított el az autóiparban és az autóvásárlási tendenciákban. Magyarországon például tavaly az újautó-vásárlásokban a dízelüzemű járművek aránya 28,8 százalékra csökkent a korábbi 34,4 százalékról. Az alternatív hajtásláncok részaránya viszont már 3,75 százalékra nőtt.
   
A cég előrejelzése szerint rövid távon a hibridek a dízelek legjobb alternatívái, de a hibrid elektromos autók hosszú távon is a környezetbarát autózás egyik fő alternatíváját jelenthetik. 


   
A közlemény kiemeli: a két márka 2025-től már egyetlen olyan autót sem kínál majd, amely ne lenne elérhető a környezetbarát hajtások valamelyikével, 2030-ra pedig már azzal számol, hogy évente minimum 5 millió részben vagy teljesen elektromos autót értékesít majd, köztük 1 millió zéró kibocsátású (akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás) autót.
   
A Toyota eredetileg 2020-ra tűzte ki a célt, hogy globális értékesítéseinek minimum 50 százalékát tegyék ki a hibridek, ám ez sokkal hamarabb is bekövetkezhet - jegyezték meg.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!