2p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elbizonytalanodtak a török-szír balhé után.

A Volkswagen csoport (VW) elnapolja a döntést a Törökországban tervezett autógyára ügyében - jelentette be a német járműgyártó csoport egy szóvivője kedden, megerősítve azokat a sajtójelentéseket, amelyek szerint a török hadsereg szíriai offenzívájával összefüggésben jegelik a terveket.

A szóvivő elmondta, hogy nagy figyelemmel és aggodalommal követik a törökországi "aktuális fejleményeket".

Német sajtóértesülések szerint a napokban hoztak volna végleges döntést az Izmir térségében felépíteni tervezett gyár ügyében, amelyről Herbert Diess vezérigazgató Recep Tayyip Erdogan török államfővel is tárgyalt.

(Fotó: depositphotos.com)
(Fotó: depositphotos.com)

A felügyelőbizottság már jóváhagyta a tervet, miszerint egy évi 300 ezer gépkocsi összeszerelésre alkalmas, 4 ezer embert foglalkoztató üzemet építenek fel az Égei-tenger partján fekvő Izmirtől nagyjából 20 kilométerre lévő Manisánál. Az üzemben hagyományos belső égésű motorral működő Volkswagen Passat és Skoda Superb kocsikat gyártanának az Európai Unió keleti részén fekvő országok piacára, amelyeken a közösség és Törökország vámuniója révén vámmentesen lehet értékesíteni török termékeket.

A B-terv

A milliárd eurós nagyságrendű beruházás másik lehetséges helyszíne Bulgária volt. A mérleg az alacsony bérköltségek és a képzett munkaerő kínálata révén billent Törökország felé, bár az ankarai vezetés tevékenysége miatt a vállalatvezetés egy része régóta politikai természetű fenntartásokkal viszonyul az elképzeléshez, annak ellenére is, hogy a német szövetségi kormánynak és a csoportban tulajdonrésszel rendelkező alsó-szászországi tartományi kormánynak nem voltak kifogásai.

A Volkswagen Passatot jelenleg az alsó-szászországi Emdenben gyártják, a Skoda Superbet pedig a csehországi Kvasiny-ben. Az emdeni üzemet a tervek szerint elektromos meghajtású kocsik gyártására állítják át, a csehországi üzemet pedig városi terepjáró modellek gyártására.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!