Az exportadminisztráció mérföldkőhöz érkezett, a május 6-ától működő Automatizált Kiviteli Rendszer (Automated Export System – AES) teljes egészében automatizálja, papírmentessé teszi a kiviteli eljárások adminisztrációját – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szombaton az MTI-vel.
Közleményükben kiemelték, hogy az új rendszer az uniós Vámkódex előírásai szerint már teljes körű elektronikus adatfeldolgozást és -tárolást biztosít mind az ügyfeleknek, mind a hatóságnak. A NAV aktívan bevonta a gazdálkodói oldalt és a vámszakmai szövetségeket is a rendszer bevezetésének előkészítésébe. A szoros együttműködés eredménye, hogy az új, modernizált exportrendszer az ügyfélkör igényeihez is praktikusan igazodik: csökkennek a vállalkozások adminisztrációs terhei, az adatkövetelmények pedig egységessé válnak.
A tájékoztatás szerint a NAV az AES élesítésének napját is a gazdálkodókkal együtt határozta meg; a rendszer sikeresen debütált, a vámeljárások feldolgozása megfelelően működik. A rendszer bevezetését követő három napban 11 037 vámáru-nyilatkozatot fogadott be a NAV – közölték.