Az Audi számára kritikus időszakban kezdtek munkabeszüntetésbe a győri motorgyár dolgozói, írja a Privátbankár.hu a német Manager Magazinra hivatkozva.
A lap emlékeztet arra, hogy a bajor autógyár eladásai csökkennek, mivel az átállás a WLTP-szabványra (ez az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgál) elhúzódik, és sok modellt nem szállítanak le időre.
Ráadásul az új Audi-vezér, Bramn Schot drasztikus mértékben, összesen 15 milliárd euróval szeretné növelni az üzemi nyereséget 2018 és 2022 között, amihez az árbevétel növelése mellett a költségek csökkentése is szükséges. Ez egyébként ötmilliárd euróval több annál, mint amit elődje, Rupert Stadler tűzött ki célul.
„Még egyszer optimalizálnunk kell”
- mondta a lapnak Alexander Seitz pénzügyi igazgató. Szerinte egy alapos költségtakarékossági program nélkül a cég nyereségrátája a nulla közelébe csökkenhetne. A vállalat a többi közt a személyzeti költségeken spórolna: a megüresedő állásokat a jövőben már nem töltenék be, sőt a német lap forrásai szerint leépítésekre is készülnek.
További részletek a Privátbankár.hu-n.