Számottevően növelte árbevételét a Rossmann Magyarország drogérialánc. A most megjelent céges beszámoló szerint a cég nettó árbevétele tavaly meghaladta a 154 milliárd forintot, ami 24 százalékos emelkedésnek felel meg az egy évvel korábbi 124 milliárd forint feletti összeghez képest.
A bővülésben szerepet játszott az infláció, a hivatalos KSH-adatok szerint például a Rossmann-boltok forgalmának jelentős részét biztosító mosó- és tisztítószerek, valamint testápolásicikkek ára 2023-ban 29,5, illetve 20,1 százalékkal nőtt éves összevetésben.
A cég adózött eredménye a forgalombővülés ellenére a 2022-es közel 6 milliárd forintról 5 milliárd forintra csökkent. Ezt az összeget a társaság nem fizeti ki osztalékként az anyavállalatnak, hanem az eredménytartalékba teszi.
A boltláncnál jelentősen emelkedtek a kiadások is. Az eladott áruk beszerzései értéke például 91,5 milliárdról közel 116 milliárd forintra emelkedett, ez 27 százalékos növekedést jelent. A személyi ráfordítások - amelyek magukban foglalják a kifizetett béreket, járulékokat és egyéb kifizetéseket - 24 százalékkal, 15,6 milliárd forintra emelkedtek az egy évvel korábbi 12,6 milliárdról.
A múlt évben egyébként a Rossmann 10 új üzletet nyitott, így összesen 245 üzletből állt a hálózat december végén és cég az idén is folytatni kívánja a magyarországi terjeszkedést.