2018. augusztus 24. 08:33
MTI

A "kínai Amazon" egyszeri kompenzációt fizetett az alkalmazottainak. Megtehette, mert közben a bevétele viszont óriásit nőtt.

Az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál profitja jelentősen, csaknem a felével esett egy egyszeri tétel miatt, a bevétele ugyanakkor 61 százalékkal nőtt a június végével záródott pénzügyi első negyedévben.

Az Alibaba Group Holding Ltd. adózott eredménye 7,65 milliárd jüanra (1 jüan=40,79 forint) esett a június 30-án záródott három hónapban az egy évvel korábbi 14,03 milliárd jüanról. Az adat elsősorban a cég dolgozóinak kifizetett egyszeri, 11,8 milliárd jüan kompenzáció miatt lett gyengébb. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos adózott eredmény 8,04 jüanra emelkedett az egy évvel korábbi 7,98 jüanról.

A cég bevétele 61 százalékkal, 80,92 milliárd jüanra (11,8 milliárd dollár) nőtt a negyedévben. Szakértők jobb adatra, 81,37 milliárd jüanra számítottak. Kínában 576 millióra emelkedett az Alibaba internetes értékesítési platformján az aktív ügyfelek száma a negyedévben az egy évvel korábbi 552 millióról.