2p
-

Jobb logisztikai komplexummal az áruforgalom is nőhet.

Jelentős fejlesztések várhatók a záhonyi vasúti körzetben; kínai és orosz partnerek is érdeklődnek a magyar-ukrán határon lévő logisztikai komplexum fejlesztésében rejlő üzleti lehetőségek iránt - mondta el  Horváth László, a MÁV-REC Kft. többségi tulajdonosa a Magyar Nemzetnek.

A szakember a lap szombati számában kifejtette: a MÁV-REC Kft. mint a CELIZ-konzorcium (Záhony Logisztikai és Ipari övezet) vezetője a keletről érkező vasúti áruforgalom növekedését célzó koncepciót dolgozott ki. Ennek részeként feltérképezik a kelet-magyarországi régióban az ipari parkok kapacitását és az újak létesítésének lehetőségét olyan kínai termelő- vagy logisztikai vállalatok számára, amelyek majd vasúti szállítást vesznek igénybe.

A CELIZ a kínai hátterű CECZ Kft.-vel együttműködve, a Kínából az EU-ba irányuló árumennyiség várható növekedése alapján dolgozza ki a záhonyi térség vasútlogisztikai fejlesztésének koncepcióját. Évente 100-150 ezer konténeres forgalmat akarnak hozni 2023-tól a magyar-ukrán határátkelő és átrakókörzetbe.

Horváth László kiemelte, hogy a kínai együttműködés mellett az orosz is fontos terület, ezért az is cél, hogy közös vállalatot hozzanak létre az orosz állami vasúttal a záhonyi logisztikai képességek kiaknázása érdekében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!