Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület (NTSB) vizsgálatának eredménye szerint a Boeing hibás intézkedései és a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) elégtelen felügyelete vezetett ahhoz az incidenshez, amikor 2024 januárjában egy új 737 MAX 9-es gépen repülés közben kiszakadt egy kabinpanel – írja a Reuters.
A testület élesen bírálta a Boeing biztonsági kultúráját, és kiemelte, hogy a cég nem szerelte be azt a négy kulcsfontosságú csavart az Alaska Airlines egyik új MAX 9-es gépébe, amelyek elengedhetetlenek lettek volna.
Jennifer Homendy, az NTSB elnöke a keddi ülésen – amelyen a baleset valószínű okát vizsgálták – azt mondta: az eset teljes mértékben elkerülhető lett volna, mivel a Boeingnek már korábban foglalkoznia kellett volna azokkal a nem engedélyezett gyártási eljárásokkal, amelyeket saját belső auditjai, jelentései, minőségi figyelmeztetései és megfelelőségi problémái is többször jeleztek.
„A balesethez vezető biztonsági hiányosságoknak nyilvánvalónak kellett volna lenniük a Boeing és az FAA számára is” – mondta Homendy. „Kisebb csoda, hogy senki nem halt meg, és senki nem szenvedett súlyos sérülést.”