2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ügyesen központosították a céges beszerzéseket. 
 

Lázár János építési és közlekedési miniszter kezdeményezésére tavaly év végén átalakították a tárca portfoliójához tartozó állami vállalatok működési rendjét – emlékeztet a 24.hu arra, hogy egy hónap alatt csoportosították át a MÁV Szolgáltató Központ Zrt.-hez (MÁV SZK) a beszerzéseket és készletgazdálkodást.

A portál szerint mindez azt jelenti, hogy elvették például az 57 ezer munkavállalót összefogó MÁV Zrt., a vasúti személyszállítást lebonyolító MÁV Start, a Volánbusz és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezetésének önálló döntési jogköreit; azaz már a mozdonyalkatrésztől a gumiabroncson át az üzemanyagig gyakorlatilag minden vásárlás és eszközbeszerzés ügyében a MÁV SZK-nál kell leadniuk a rendelést. Az átszervezéssel emellett minden érintett vállalat beszerzéssel foglalkozó személyi állománya, összesen 700–800 fő is átkerült a céghez.

Lázár János minisztériuma ezt lepasszolta
Lázár János minisztériuma ezt lepasszolta
Fotó: Facebook/Lázár János

A MÁV SZK irányítója sem akárki, a tavaly kinevezett Bada János előtte nem rendelkezett nagyvállalati vezetői tapasztalattal, viszont a cikk szerint Lázár János régi bizalmi embere, kapcsolatuk a hódmezővásárhelyi iskolai évekig nyúlik vissza, amikor évfolyamtársak voltak a Bethlen Gimnáziumban.

A 24.hu a beszerzések központosításával kapcsolatban megkereste a tárcát, ők azonban a MÁV sajtóosztályához irányították a portált, akik válaszukban egyebek mellett azt írták, hogy a költséghatékonyság mellett a cégcsoport beszerzéseinek átláthatóbbá és gyorsabbá tétele, valamint a piaci verseny erősítése, kiszélesítése, transzparensebbé tétele is vezérelte. Hozzátették azt is, hogy a beszerzési és raktározási tevékenységek átszervezése egy nagy integrációs folyamat része, ami egy éve indult a MÁV-Volán-csoportnál.

Nem ér semmit?

A portálnak névtelenül nyilatkozó szakértő szerint azonban az átszervezéstől nem lesz gyorsabb az ügyintézés, és nem csökkennek majd a vállalatcsoport kiadásai. Véleménye szerint a közlekedési területet továbbra is egy régi gárda uralja, ezért egy ilyen kísérleti jellegű változtatás nem eredményez alapvető javulást a rendszer egészének működésében, és a beszerzési út meghosszabbítása is megakasztja a cégek tevékenységét.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!