2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Ügyesen központosították a céges beszerzéseket. 
 

Lázár János építési és közlekedési miniszter kezdeményezésére tavaly év végén átalakították a tárca portfoliójához tartozó állami vállalatok működési rendjét – emlékeztet a 24.hu arra, hogy egy hónap alatt csoportosították át a MÁV Szolgáltató Központ Zrt.-hez (MÁV SZK) a beszerzéseket és készletgazdálkodást.

A portál szerint mindez azt jelenti, hogy elvették például az 57 ezer munkavállalót összefogó MÁV Zrt., a vasúti személyszállítást lebonyolító MÁV Start, a Volánbusz és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezetésének önálló döntési jogköreit; azaz már a mozdonyalkatrésztől a gumiabroncson át az üzemanyagig gyakorlatilag minden vásárlás és eszközbeszerzés ügyében a MÁV SZK-nál kell leadniuk a rendelést. Az átszervezéssel emellett minden érintett vállalat beszerzéssel foglalkozó személyi állománya, összesen 700–800 fő is átkerült a céghez.

Lázár János minisztériuma ezt lepasszolta
Lázár János minisztériuma ezt lepasszolta
Fotó: Facebook/Lázár János

A MÁV SZK irányítója sem akárki, a tavaly kinevezett Bada János előtte nem rendelkezett nagyvállalati vezetői tapasztalattal, viszont a cikk szerint Lázár János régi bizalmi embere, kapcsolatuk a hódmezővásárhelyi iskolai évekig nyúlik vissza, amikor évfolyamtársak voltak a Bethlen Gimnáziumban.

A 24.hu a beszerzések központosításával kapcsolatban megkereste a tárcát, ők azonban a MÁV sajtóosztályához irányították a portált, akik válaszukban egyebek mellett azt írták, hogy a költséghatékonyság mellett a cégcsoport beszerzéseinek átláthatóbbá és gyorsabbá tétele, valamint a piaci verseny erősítése, kiszélesítése, transzparensebbé tétele is vezérelte. Hozzátették azt is, hogy a beszerzési és raktározási tevékenységek átszervezése egy nagy integrációs folyamat része, ami egy éve indult a MÁV-Volán-csoportnál.

Nem ér semmit?

A portálnak névtelenül nyilatkozó szakértő szerint azonban az átszervezéstől nem lesz gyorsabb az ügyintézés, és nem csökkennek majd a vállalatcsoport kiadásai. Véleménye szerint a közlekedési területet továbbra is egy régi gárda uralja, ezért egy ilyen kísérleti jellegű változtatás nem eredményez alapvető javulást a rendszer egészének működésében, és a beszerzési út meghosszabbítása is megakasztja a cégek tevékenységét.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!