Ma már mindennapos, hogy az üzletekben kártyás fizetést alkalmazunk. Legyen szó egy építkezés több tízezer forintos tételéről vagy egy pár száz forintos kávéról, sokkal egyszerűbb a bankkártyát (esetleg mobiltelefont, okosórát) az eladó eszközéhez érintve fizetni, mint a bankjegyeket számolgatni vagy a pénztárcában turkálni az apró után. A kereskedő számára is jóval gyorsabb az eljárás, és nem kell bajlódni a visszajáróval.
Egy terminál azonban meglehetősen helyigényes, mérete szinte egy „fél tégla”, és nem minden kereskedő számára kényelmes, hiszen számos esetben a számlát vagy nyugtát, illetve a bizonylatot is azonnal ki kell nyomtatni, ami megnöveli a készülék méreteit. Aki azonban nem köteles ezekre, azok számára remek megoldás lehet a Fizetési Pont által biztosított SoftPOS alkalmazás.
Utóbbihoz nem szükséges egyéb, mint egy NFC-képes, a világhálóra internetes vagy wi-fi kapcsolattal csatlakozó mobileszköz, amin legyen legalább Android 8.0-s operációs rendszer, a szükséges SoftPOS applikáció ugyanis ezen képes futni. Vásárláskor a kereskedő az alkalmazás elindítása után megadja a vásárlás összegét, a vevő pedig kártyája érintésével fizeti ki az összeget, és a művelet be is fejeződött. A megoldás kétségkívül gyors és kényelmes, így azok számára kínál hatékony megoldást, akik termékeiket, szolgáltatásaikat különböző helyeken, keresztül-kasul utazva értékesítik. Könnyen belátható, hogy egy taxis, egy mozgóárus, egy piaci árus, egy futár vagy épp egy szerelő szaki számára fontosabb a termék, a szerszámok vagy egyéb eszközök számára helyet biztosítani, mint a terminálnak. A mobiltelefon viszont ott lapul a zsebükben, az alkalmazás pedig csak tárhelyet foglal.
De egy vendéglátóhely esetében is sokkal kényelmesebb és elegánsabb a zsebből elővéve biztosítani a vendég számára a fizetés lehetőségét, mint egy nagyobb méretű készülékkel cirkálni az asztalok között.
Ám mi történik, ha a vevő ragaszkodik a bizonylathoz? A SoftPOS alkalmazás esetén QR-kódon vagy e-mailen keresztül van lehetőség a hiteles dokumentum megküldésére a vevő számára. Mivel azonban ez időigényes, így azok számára, ahol a vevők sűrűbben kérik a számlát, nyugtát, továbbra is a hagyományos POS terminált ajánljuk. Előfordulhat az is, hogy a vevő nem rendelkezik érintéses fizetésre alkalmas kártyával. A SoftPOS viszont csak érintéses fizetésre alkalmas, így azok körében, ahol nagyobb arányban fordulnak elő a mágnescsíkos vagy chipes kártyával rendelkező vevők, szintén a hagyományos POS-terminál marad a megoldás.
Vagyis ha egy szakember arra adja a fejét, hogy vállalkozásba kezd, például katás vállalkozóként villanyszerelő lesz, ő biztos lehet benne, hogy a Kovács család nem fogja tőle azonnal kérni a bizonylatot. Szerszámai, eszközei mellett nem szeretne még egy terminált is magával hordani, ezért dönthet úgy, hogy ő a Fizetési Pont SoftPOS alkalmazását használná. Annak megrendelése után már le is töltheti az applikációt és a mindössze pár lépésből álló regisztrációs folyamatot követően már dolgozhat is, az első vevő pedig egy kártyás érintéssel rövid időn belül ki is fizetheti az elvégzett munkát.
A kereskedőknek tehát ezeket az érveket latba vetve érdemes dönteniük, POS-terminált használjanak vagy megrendeljék-e a SoftPOS alkalmazást.