A Technológiai és Ipari Minisztérium közleményében emlékeztet: Homolya Róbert 2018 óta vezette az ország legtöbb munkavállalót foglalkoztató vállalatát. Azt írják: Homolya Róbert irányítása alatt a járványhelyzetben is megbízhatóan működött a vasúti közlekedés. Vezetésével indult el a VOLÁNBUSZ MÁV-csoportba integrálása és számos jelentős fejlesztés, köztük a Nyugati pályaudvar rég esedékes felújítása. A legnagyobb hazai vasúti és közúti közösségi közlekedési szolgáltatóknál tavaly így már 57 ezer munkavállalót érintően született meg az újabb hároméves bérmegállapodás.
A Technológiai és Ipari Minisztérium a teljes magyar vasúti ágazatot képviselő Hungrail Magyar Vasúti Egyesület vezetésében a továbbiakban is számít a szakember közreműködésére.
A kormány a tiszta, energiahatékony vasutat a jövő közlekedési eszközeként kezeli, a kötött pályának a hazai és nemzetközi személyszállításban és árufuvarozásban is központi szerepet szán. A pályakorszerűsítésekben, járműbeszerzésekben és a kapcsolódó iparfejlesztésben több ezermilliárd forint hasznosulhat a következő időszakban. Az újonnan életre hívott Nemzeti Közlekedési Központ közreműködésével az utasok igényeihez igazodó, az autózással árban és időben is versenyképes szolgáltatási kínálat, egységes menetrend és összehangolt tarifarendszer kialakítása a cél - írja a TIM közleménye.