TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
MTI

Hiába a Volkswagen gigastiklije és lebukása, itthon erre rá se rántanak az emberek, és továbbra is bíznak a dízelautókban.

A magyarok jelentős része a Volkswagen botrány ellenére is bízik a dízeltechnológiában, nagyon kevesen támogatják a dízel járművek korlátozását a városi forgalomban - közölte a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülete (MGOE) szerdán az MTI-vel.

Az MGOE és az Alapjárat autós portál azt mérte fel a Facebookon, hogy a magyarok mit gondolnak a 2015 óta folyamatosan terítéken lévő dízelbotrányról, illetve mennyire bíznak meg a károsanyag-kibocsátási csalás után a Volkswagen, illetve a német gyárak termékeiben.

A tájékoztatás szerint a kérdőívet 6561-en töltötték ki, túlnyomó többségük mind a 20 kérdésre válaszolt, ezért bár az eredmény nem reprezentatív, jól mutatja a magyarok dízeltechnológiához, légszennyezéshez és német autókhoz fűződő viszonyát.

Az MGOE kiemelte, a 2015-ben kitört dízelbotrány sem volt képes megingatni a magyarok német autók iránti bizalmát, mintegy három és félszer annyian, 3700-an írták, hogy megbíznak a német autókban, mint amennyien nem. 

Kicsivel megosztóbb a Volkswagen megítélése, ugyanis míg 2900 ember szerint nem csökkent a cég presztízse, 1700-an úgy nyilatkoztak, hogy szerintük veszített nimbuszából a német márka. 

Borka J. Balázs, az MGOE kommunikációs vezetője a közleményben hangsúlyozta, a vásárlók ragaszkodása a dízel technológiához jórészt a kedvezőbb fogyasztáshoz köthető, két azonos súlyú és formájú jármű között ugyanis akár 25-30 százalék is lehet a fogyasztási különbség a dízel javára. Ez 20 ezer kilométeres éves futásteljesítmény mellett már 200-300 ezer forint megtakarítást is jelenthet. 

Ugyanakkor a megkérdezettek 62 százaléka szerint a dízeles járművek aránya a jövőben csökkenni fog, megfigyelhető trend, hogy a vásárlók mind inkább a benzines modelleket preferálják. 

A felmérés kimutatta, hogy az emberek több mint kétharmada  szerint nem szabad kitiltani a dízeleket a települések belvárosaiból, a nagyvárosokból. A válaszolók ugyanekkora hányada azt sem tartja elképzelhetőnek, hogy a következő húsz évben kitilthatják a dízeleket a magyar utakról - közölte a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülete.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.