2018. november 28. 13:56
MTI

Nagy ütemben bővül a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány.

Röviddel azután, hogy Mészáros Lőrinc Talentis Groupja jelentős médiavásárlásokról adott hírt, közleményt adott ki a szintén kormányközeli Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány is.

Eszerint már tíz kiadóvállalat csatlakozott az Alapítványhoz - közölték az MTI-vel. Tájékoztatásuk szerint a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány idén ősszel többek között azzal a céllal kezdte meg működését, hogy a magyar írott sajtókultúra fennmaradását segítse. "Meggyőződésünk szerint ez egyszerre szolgálja az olvasók érdekeit és a polgári értékrend képviseletét" - írták. A közlemény szerint az alapítvány építő munkájához sokan jelezték csatlakozási szándékukat. Az elmúlt időszakban beérkezett felajánlásokat, az alapítvány kuratóriuma elfogadta, mivel azokat az alapítvány alapító okiratában foglalt célkitűzéseivel "összhangban állónak találta".

A tíz médiavállalkozás, mellyel az alapítvány kizárólagos, illetve többségi részesedésének megszerzésére irányulóan megállapodást kötött:

  • az Echo Penisola Kft., a Part FM médiaszolgáltatója; 
  • a Gong Rádió Kft., a Gong FM médiaszolgáltatója (81,7 százalékos részesedés); 
  • a HírTV Zrt., a HírTV médiaszolgáltatója; 
  • a Hold Reklám Kft., a Retro Rádió médiaszolgáltatója; 
  • a Hung-Ister Zrt. film-, videó-, televízióműsor-gyártó; 
  • a K4A Lapkiadó Kft., a Figyelő hetilap kiadója; 
  • a Mandiner Press Kft., a mandiner.hu hírportál kiadója; 
  • a Modern Media Group Zrt., a Lokál, a Lokál extra lapok, a lokal.hu és a 888.hu kiadója; 
  • a Napfénymédia és Marketing Kft., a Déli Szó és a szegedma.hu internetes hírportál kiadója; 
  • valamint a Ripost Média Kft., a Ripost napilap, a Hello! magazin, valamint a ripost.hu és a faktor.hu internetes hírportálok kiadója

A közlemény szerint a médiavállalkozásokban, melyek tevékenysége a rádiós- és televíziós médiaszolgáltatásra, online tartalomszolgáltatásra és nyomtatott sajtótermékek kiadására terjed ki, és piaci részesedésük 20 százalék alatti, az alapítvány különböző felajánlások, illetőleg adományok alapján 2018. novemberében tulajdonrészt szerzett. Ennek megfelelően az ezzel kapcsolatos cégbírósági eljárásokat az alapítvány a héten elindította - jelezték. 

A médiavállalkozások jövőbeli működtetésével kapcsolatos feladatok ellátására a kuratórium Liszkay Gábort, a Mediaworks elnök-vezérigazgatóját, a Magyar Idők felelős kiadóját kérte fel.

A közleményben kitértek arra, hogy az alapítványhoz újabb felajánlások érkeztek, az OPUS PRESS Zrt., ECHO HUNGARIA TV Zrt. és a Magyar Idők Kft., továbbá a New Wave Media Group Kft. és a Magyar Idők Kft. tulajdonosai felajánlották az érintett médiaszolgáltatókat és tulajdonukban lévő médiumokat az alapítvány számára. "Ezeket a felajánlásokat az alapítvány örömmel fogadja" - írták. 

Az alapítvány tulajdonszerzése ezen médiaszolgáltatókban a versenytörvény hatálya alá esik, ezért az érintett cégekkel egyetemben az alapítvány szerdán összefonódás bejelentése tárgyában a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordul - közölték, hozzátéve, hogy a részletek a cepmf.hu oldalon olvashatók.

Az alapítvány közleményében hangsúlyozta, hogy nonprofit módon működik. A tulajdonában álló gazdasági társaságok bevételeit pedig az alapító okiratában foglalt célok megvalósítására fordítja.