3p

Az új kiírást követően is 2026-ban kezdődnek az építkezések.

A nyertes pályázók kiválasztása még az idei esztendőben megtörténik, a munkálatok pedig már jövőre elkezdődnek a négy budapesti és a három vidéki helyszínen — közölte a MÁV-csoport pénteken.

Mint korábban nyilvánosságra hozták, az állomásmegújítási pályázat során jóval több fejlesztési szándék és képesség mutatkozott meg, mint amennyi a szoros pályázati határidőig végül konkrét, pályázati anyagban ölthetett testet.

Erről a fejlesztési többletről azonban az ÉKM és a MÁV-csoport nem akar lemondani, ezért új kiírás meghirdetése mellett döntött — indokolta a társaság.

Az országos szintre vonatkozó új eljárás indulása előtt a korábbi pályázók megkapták a lezárásról szóló nyilatkozatot, valamint a tájékoztatást arról, hogy fejlesztési koncepcióik – az új kiírás formai feltételeinek megfelelő módosítását követően – a következő pályázati szakaszban is felhasználhatók lesznek.

A Nyugati pályaudvar felújított központi csarnoka
A Nyugati pályaudvar felújított központi csarnoka
Fotó: bfk.hu

Külön-külön

A hét nagyállomás tekintetében a MÁV-csoport külön-külön gazdasági társaságokat hoz létre, amelyek feladata lesz az új pályázatok kiírása és a pályázati eljárások lebonyolítása,

majd – az eredményes közbeszerzési eljárást követően – a nyertes ajánlattevőkkel a fejlesztéseket végrehajtó és a megújuló állomási ingatlanokat üzemeltető, közös társaságok megalapítása. Így minden nagyállomás fejlesztése kiemelt figyelmet, a feladatnak szentelt, külön csapatot és szakmai támogatást kap majd.

Fontos hangsúlyozni, hogy a külső befektetők továbbra sem jutnak állami vagyonhoz, csupán az állami tulajdonban álló ingatlanok hasznosítására és kezelésére jogosult gazdasági társaságokban szerezhetnek részesedést — tették hozzá.

A pályázati kiírás és pályázati eljárás lebonyolításáért felelős gazdasági társaságok létrehozásához szükséges döntéseket a MÁV-csoport vezetése a soron következő igazgatósági ülés keretében tárgyalja.

A közbeszerzési eljárás várhatóan az idei év negyedik negyedévében zárul majd le, majd ezt követően sor kerülhet a fejlesztések megvalósításához szükséges szerződések megkötésére.

A szegedi nagyállomás
A szegedi nagyállomás
Fotó: Wikipédia

Nincs változás a pályázat többi szintjén!

Az új eljárás csak az állomásmegújítási pályázat országos szintjét, a nemzetközi forgalmat is bonyolító nagyállomások – a Budapest Keleti, Nyugati, Déli, Kelenföld, valamint Debrecen, Győr és Szeged pályaudvarainak – felújítására és funkcióbővítésére vonatkozó kiírást érinti, a térségi és helyi szintű állomásokra vonatkozó pályázatokat nem.

A helyi szintű fejlesztések esetében a pályázati lehetőség folyamatos, továbbra is országszerte lehet fejlesztési, hasznosítási ötleteket benyújtani a MÁV-csoport busz- vagy vasútállomásépületeire vonatkozóan.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!