A nyertes pályázók kiválasztása még az idei esztendőben megtörténik, a munkálatok pedig már jövőre elkezdődnek a négy budapesti és a három vidéki helyszínen — közölte a MÁV-csoport pénteken.
Mint korábban nyilvánosságra hozták, az állomásmegújítási pályázat során jóval több fejlesztési szándék és képesség mutatkozott meg, mint amennyi a szoros pályázati határidőig végül konkrét, pályázati anyagban ölthetett testet.
Erről a fejlesztési többletről azonban az ÉKM és a MÁV-csoport nem akar lemondani, ezért új kiírás meghirdetése mellett döntött — indokolta a társaság.
Az országos szintre vonatkozó új eljárás indulása előtt a korábbi pályázók megkapták a lezárásról szóló nyilatkozatot, valamint a tájékoztatást arról, hogy fejlesztési koncepcióik – az új kiírás formai feltételeinek megfelelő módosítását követően – a következő pályázati szakaszban is felhasználhatók lesznek.
Fotó: bfk.hu
Külön-külön
A hét nagyállomás tekintetében a MÁV-csoport külön-külön gazdasági társaságokat hoz létre, amelyek feladata lesz az új pályázatok kiírása és a pályázati eljárások lebonyolítása,
majd – az eredményes közbeszerzési eljárást követően – a nyertes ajánlattevőkkel a fejlesztéseket végrehajtó és a megújuló állomási ingatlanokat üzemeltető, közös társaságok megalapítása. Így minden nagyállomás fejlesztése kiemelt figyelmet, a feladatnak szentelt, külön csapatot és szakmai támogatást kap majd.
Fontos hangsúlyozni, hogy a külső befektetők továbbra sem jutnak állami vagyonhoz, csupán az állami tulajdonban álló ingatlanok hasznosítására és kezelésére jogosult gazdasági társaságokban szerezhetnek részesedést — tették hozzá.
A pályázati kiírás és pályázati eljárás lebonyolításáért felelős gazdasági társaságok létrehozásához szükséges döntéseket a MÁV-csoport vezetése a soron következő igazgatósági ülés keretében tárgyalja.
A közbeszerzési eljárás várhatóan az idei év negyedik negyedévében zárul majd le, majd ezt követően sor kerülhet a fejlesztések megvalósításához szükséges szerződések megkötésére.
Fotó: Wikipédia
Nincs változás a pályázat többi szintjén!
Az új eljárás csak az állomásmegújítási pályázat országos szintjét, a nemzetközi forgalmat is bonyolító nagyállomások – a Budapest Keleti, Nyugati, Déli, Kelenföld, valamint Debrecen, Győr és Szeged pályaudvarainak – felújítására és funkcióbővítésére vonatkozó kiírást érinti, a térségi és helyi szintű állomásokra vonatkozó pályázatokat nem.
A helyi szintű fejlesztések esetében a pályázati lehetőség folyamatos, továbbra is országszerte lehet fejlesztési, hasznosítási ötleteket benyújtani a MÁV-csoport busz- vagy vasútállomásépületeire vonatkozóan.