„ Ha azonos feltételrendszerrel vetik ki (a reklámadót), mint 2015-ben, akkor az 7,5 százalékkal terhelné meg a reklámbevételeinket. Ez komoly tétel, több mint 1,5 milliárd forint lenne 2023-ban”
- mondta Vaszily Miklós, a TV2 elnöke a vg-nek adott interjújában. Vaszily szerint ez nehézség, bár kigazdálkodható, viszont az adónem a stratégiai növekedési célokat lassíthatja. Az elnök úgy véli,
„nem a reklámadó léte, vagy nem léte jelenti az alapvető problémát, hanem hogy miként lehet azt fair és arányos módon bevezetni. Én azt tapasztalom, hogy a kormányzat nyitott arra, hogy meghallgassa a szakmai álláspontokat a különböző intézkedésekkel kapcsolatban.”
Vaszily attól tart, a hirdetői kedv az év végére megcsappanhat, és kérdés még, hogy a globális tech-óriásokkal hogyan rendezik a reklámadót.
„Szerintem megfontolandó, hogy a magyar tartalmat előállító szereplők – ez lehet egy újság, vagy akár a Sztárban Sztár produkció is – kaphassanak valamiféle kompenzációt. Az ehhez kapcsolódó költségeket célszerű lenne levonni, és ami marad, azt kellene befizetni az államkasszának. Nagyon fontosnak tartom, hogy a részletszabályok ne büntessék a magyar tartalom-előállítást.” – javasolja a TV2 elnöke.
Az Index eddigi működését értékelve elmondta:
„Az Index két évvel ezelőtt megkezdett piaci konszolidációja a kezdeti nehézségek ellenére kifejezetten sikeresnek mondható, és bebizonyította, hogy van piaca egy sokszínű szerkesztőség által gyártott, hiteles, változatos és minőségi tartalmakat kínáló hírportálnak. Az újonnan felálló szerkesztőség sikeresen menedzselte az azóta eltelt két évet, becsülettel és magas szakmai színvonalon végezve a munkáját. (...) Ez egy nagyon erős brand, a szerkesztőség pedig olyan tartalmat kínál, ami fenntartotta az olvasói lojalitást. Köszönet és gratuláció érte!”,
a Pesti tévéről pedig megjegyezte, hogy
„a tulajdonosi álláspont az, hogy ennek a tartalomnak televíziós csatorna formájában a mai magyar médiatérben nincs piaci racionalitása.”