A brit kormány terve, hogy 2040-től betiltja a benzines és dízeles járművek értékesítését, nem elég ambiciózus, és még hazai földön sem iránymutató, mert Skócia élből egy ennél korábbi időpontot határozott meg a robbanómotoros kocsik kivezetésére, mondja a kormány üzleti, energiaügyi és ipari stratégiai bizottsága.
Egy pénteken nyilvánosságra hozott jelentés szerint a bizottság túl homályosnak ítéli a kormány tervét a hagyományos járművek visszaszorításáról. Rachel Reeves, a testület vezetője úgy látja, a 2040-es határvonal túl puha, ha valóban ahhoz igazítanák a szigetország autóiparát és -kereskedelmét, az kiütné Nagy-Britanniát az elektromosautókra való váltás élbolyából, ahol most még, a világon a negyedik legtöbb eladott e-autóval (2017-re vonatkozó adat), előkelő helyet foglalnak el. Reeves azt mondja, a kormány megfogalmazása, mely "effektíve zéró emissziós" járműveket biztosítana, szintén zavaros, mert a "zérónak zérót kellene jelentenie."
A bizottság ezért nyolc évvel előrehozná a határvonalat, 2032-re, hogy megőrizzék az ország vezető helyét az elektromos autókra való átállásban. Ezt nemcsak a környezetvédelmi célok elérése miatt tartják kívánatosnak, de így biztosítanák, hogy "20 év múlva is legyen még munka" a brit autóiparban.
Mike Hawes, az SMMT nevű autógyártó-csoport vezetője szerint már a 2040-es cél is óriási kihívást jelentett, de a 2032-es "közel lehetetlen." Az energiaszektor ezzel szemben üdvözölte a bizottság felhívását.
(Guardian)