2p

Brit parlamenti képviselők szerint 2040 nem elég amibiciózus, 2032-nél kéne meghúzni a határvonalat.

A brit kormány terve, hogy 2040-től betiltja a benzines és dízeles járművek értékesítését, nem elég ambiciózus, és még hazai földön sem iránymutató, mert Skócia élből egy ennél korábbi időpontot határozott meg a robbanómotoros kocsik kivezetésére, mondja a kormány üzleti, energiaügyi és ipari stratégiai bizottsága.

Egy pénteken nyilvánosságra hozott jelentés szerint a bizottság túl homályosnak ítéli a kormány tervét a hagyományos járművek visszaszorításáról. Rachel Reeves, a testület vezetője úgy látja, a 2040-es határvonal túl puha, ha valóban ahhoz igazítanák a szigetország autóiparát és -kereskedelmét, az kiütné Nagy-Britanniát az elektromosautókra való váltás élbolyából, ahol most még, a világon a negyedik legtöbb eladott e-autóval (2017-re vonatkozó adat), előkelő helyet foglalnak el. Reeves azt mondja, a kormány megfogalmazása, mely "effektíve zéró emissziós" járműveket biztosítana, szintén zavaros, mert a "zérónak zérót kellene jelentenie."

A bizottság ezért nyolc évvel előrehozná a határvonalat, 2032-re, hogy megőrizzék az ország vezető helyét az elektromos autókra való átállásban. Ezt nemcsak a környezetvédelmi célok elérése miatt tartják kívánatosnak, de így biztosítanák, hogy "20 év múlva is legyen még munka" a brit autóiparban.

Mike Hawes, az SMMT nevű autógyártó-csoport vezetője szerint már a 2040-es cél is óriási kihívást jelentett, de a 2032-es "közel lehetetlen." Az energiaszektor ezzel szemben üdvözölte a bizottság felhívását.

(Guardian)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!